סגור

ראש ממשלת רוסיה לשעבר: "טיפשי לחשוב שהסנקציות ישפיעו עלינו"

דמיטרי מדבדב סבור כי הסנקציות המערביות רק יאחדו את החברה הרוסית, ולא יובילו לכעס כלפי הרשויות: "לאנשי העסקים שהוטלו עליהם סנקציות אין השפעה על עמדת ההנהגה במדינה"

דמיטרי מדבדב, לשעבר ראש ממשלת רוסיה וסגן יו"ר מועצת הביטחון במדינה, סבור שזה "מטופש" להאמין שהסנקציות שהשית המערב נגד חברות רוסיות ישפיעו על הממשלה. בריאיון לסוכנות החדשות הרוסית RIA אמר מדבדב שהסנקציות רק יאחדו את החברה הרוסית, ולא יובילו לכעס כלפי הרשויות.


מדינות המערב בראשות ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי הטילו על רוסיה גל סנקציות חסר תקדים בעקבות הפלישה לאוקראינה. אולם עבר כבר חודש מאז החלה הלחימה, ובקרמלין טוענים כי בכוונתם להמשיך עד שישיגו את המטרות של פירוז אוקראינה. חלק מהסנקציות כוונו ספציפית נגד אנשי עסקים אמידים הנחשבים מקורבים לנשיא ולדימיר פוטין.
"עלינו לשאול את עצמנו: האם למישהו מאנשי העסקים האלה עשויה להיות אפילו ההשפעה הקטנה ביותר על עמדת ההנהגה במדינה?" שאל מדבדב. "אני עונה בפתיחות: לא, אין שום סיכוי".

1 צפייה בגלריה
ראש ממשלת רוסיה היוצא דימיטרי מדבדב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
ראש ממשלת רוסיה היוצא דימיטרי מדבדב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
פוטין ומדבדב
(צילום: AFP)
בתוך כך נשיא ארצות הברית סבור שיש להוציא את רוסיה מקבוצת מדינות ה-G20, ולפי הדיווחים הוא אף העלה את הנושא אתמול בדיוניו עם מנהיגי המדינות החברות בנאט"ו. "התשובה שלי היא כן, תלוי ב-G20", אמר בתשובה לשאלה אם יש להוציא את רוסיה מהקבוצה. עוד הוסיף כי אם יש מדינות כמו אינדונזיה שאינן מוכנות להוציא את רוסיה, אז לדעתו אוקראינה צריכה גם להיות מורשית להשתתף בפגישות.
הלילה הודיעה שרת החוץ האוסטרלית, מאריס פיין, כי ארצה הטילה סנקציות על נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, וכן על כמה מבני משפחתו. פיין אמרה כי בלארוס ממשיכה לספק תמיכה אסטרטגית לרוסיה ולצבא שלה "במתקפתם על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה". שרת החוץ האוסטרלית הודיעה גם על הטלת סנקציות על 22 עיתונאים רוסים, שאותם כינתה "סוכני תעמולה ודיסאינפורמציה". בין 22 העיתונאים נמצאים עורכים בערוץ הטלוויזיה הרוסי RT, הממומן על ידי ממשלת רוסיה, וכן אנשי האתר NewsFront, שהוקם בחצי האי קרים במהלך כיבושו על ידי רוסיה בשנת 2014.