חיסכון של חצי מיליארד יורו: יוניליוור מציגה תחזיות לקראת הנפקת חטיבת מגנום
החטיבה החדשה שתפוצל בנובמבר מיוניליוור העולמית, שבשנה שעברה רשמה הכנסות של 7.9 מיליארד יורו, מתכננת צמיחה שנתית של עד 5% ותוכנית חיסכון של חצי מיליארד יורו – במטרה להגדיל את נתח השוק העולמי ליותר מ-20%
יוניליוור חשפה פרטים לקראת הפיצול המתוכנן של חטיבת הגלידות שלה. החטיבה החדשה תיקרא מגנום ותכלול מלבד המותג בעל השם הזהה גם מותגים נוספים, ביניהם בן אנד ג'ריס וקורנטו.
ההנפקה של חטיבת הגלידות מתוכננת להיערך בנובמבר, שמונה חודשים לאחר שביוניליוור חשפו לראשונה את התוכנית שכוללת בין היתר קיצוץ בעלויות, וכן קיצוץ של 7,500 משרות. באירוע מיוחד שנערך אתמול (ג') בלונדון, חשפו במגנום כי התחזית היא לצמיחה שנתית בשיעור ממוצע של 3%-5% בטווח הבינוני עד 2026. הכנסות חטיבת הגלידות עמדו בשנה שעברה על 7.9 מיליארד יורו (9.3 מיליארד דולר). על מנת לתחזק את שאיפות הרווחיות, החברה השיקה תכנית לחיסכון בעלויות, שצפוייה לגלח 500 מיליון יורו מהשורה התחתונה.
הפיצול של חטיבת הגלידות נועד לעזור ליוניליוור לפשט את הפעילות ולהעלות את שולי הרווח, וכן אמור לבלום את הירידה בשנים האחרונות בנתח השוק של מותגי הגלידות – מ-20.1% ל-19.9% בין 2016 ל-2023. כך, ביוניליוור מצפים כי החברה החדש תחלוש על לפחות 20% משוק הגלידות העולמי המוערך ב-88 מיליארד דולר. לפי ההערכות, השוק יצמח עד 2029 לשווי של קרוב ל-106 מיליארד דולר.
במגנום מתכוונים גם לענות על השינוי בהרגלי הצריכה, זאת בין השאר בעקבות העלייה בפופולריות של תרופות ההרזייה. לפי ההצהרה, החברה תייצר גלידות עם פרופיל תזונתי טוב יותר, וכן תציע מוצרים מופחתי קלוריות.
לאחר ההנפקה תעמוד ההחזקה של יוניליוור בחברה על סביבות 20%, והיא תישאר ברמה הזו למשך חמש שנים, כשהמטרה היא לצמצם אותו לאורך זמן.
ביוניליוור אמנם ניסו להציג טון חגיגי, אך מייסדי בן אנד ג'ריס משכו את מרבית תשומת הלב. בן כהן וג'רי גרינפילד ניצלו את האירוע כדי לחזור על דרישתם למכור את המותג. כהן אף מחה מחוץ למלון בלונדון בו התקיים האירוע וקרא "לשחרר את בן אנד ג'ריס", זאת בשל הטענה כי יוניליוור פוגעת בערכים החברתיים של המותג. עם זאת, פיטר טר קולווה המנכ"ל החדש של חטיבת הגלידות, פסל את האפשרות. "המותג לא למכירה. הוא מוטמע לגמרי ביוניליוור בחברת הגלידות מגנום", הדגיש.
הסכסוך בין בן אנד ג'ריס והחברה האם החל כבר ב-2012 לאחר שהמייסדים הודיעו כי לא יסכימו למכור את הגלידה בהתנחלויות. הוא הסלים מאז שבעה באוקטובר, והמותג אף תבע את יוניליוור בטענה שהוא פועל להשתיק את הביקורת שלהם על המלחמה בעזה. החברה העולמית אינה קשורה כיום לבן אנד ג'ריס ישראל.































