סגור
משבר אקלים

דואג לסביבה: ממשל ביידן יקים מערך ענקי של טורבינות רוח ימיות

משרד הפנים האמריקאי יסמן אזורים ימיים בשבשליטת הממשל הפדרלי במטרה להחכיר אותם ליזמי טורבינות רוח עד 2025. ממשל ביידן התחייב לצמצם את פליטות החממה של ארה"ב ב-50% עד 2030

ממשל ביידן מתעד להקים מערך ענקי של טורבינות רוח ימיות, שיתפרס כמעט לכל אורך קו החוף של ארה"ב – כך הודיעה אתמול שרת הפנים של ארה"ב, דב האלנד, במהלך ועידה בבוסטון.
לפי דיווח של הניו יורק טיימס, משרדה של האלנד יתחיל לזהות ולסמן אזורים ימיים בשבשליטת הממשל הפדרלי במפרץ מקסיקו, מפרץ מיין ומול חופי קרולינה הצפונית, קרולינה הדרומית, קליפורניה ומקסיקו. זאת, במטרה להחכיר אותם ליזמי טורבינות רוח עד 2025.
2 צפייה בגלריה
טורבינות רוח ימיות חשמל ירוק
טורבינות רוח ימיות חשמל ירוק
טורבינות רוח ימיות
(שאטארסטוק)
מדובר באסטרטגיה ארוכת הטווח הראשונה של ארה"ב להפקת חשמל מטורבינות רוח, שבונה על תוכנית של ביידן ממרץ האחרון להקים מערך טורבינות לאורך החוף המזרחי, שיספק חשמל ל-10 מיליון בתים. לצד אישורים קיימים לבניית מערך טורבינות ימיות בשני מיקומים מול חופי קליפורניה, האסטרטגיה הכוללת של הממשל, אם תיושם במלואה, תביא להקמת טורבינות כמעט לכל אורך קו החוף של ארה"ב.
"מחלקת הפנים מציגה מפת דרכים שאפתנית במטרה לקדם את תוכניות הממשל להתמודד עם שינוי אקלים, ליצור משרות מכניסות ולהאיץ את המעבר של האומה לעתיד של אנרגיה נקייה", צוטטה האלנד בניו יורק טיימס. "לוח הזמנים הזה מספק שני מרכיבים חיוניים להצלחה: הגדלת הוודאות ושקיפות. ביחד, נעמוד ביעדי האנרגיה הנקייה שלנו תוך התמודדות עם הצרכים של משתמשים אחרים באוקיינוסים וקהילות".
2 צפייה בגלריה
שרת הפנים של ארה"ב, דב האלנד
שרת הפנים של ארה"ב, דב האלנד
שרת הפנים של ארה"ב, דברה האלנד
ממשל ביידן התחייב לצמצם את פליטות החממה של ארה"ב ב-50% עד 2030 (בדומה ליעד שהציבו מדענים בדרך להגבלת ההתחממות הגלובלית ל-1.5 מעלות), באמצעות מדיניות שתקדם מעבר לאנרגיה נקייה ושימוש בכלי רכב חשמליים. האסטרטגיה החדשה נועדה לקדם את היעד של ייצור 30 אלף מגה-וואט חשמל מטורבינות ימיות עד סוף העשור.
"מדובר במשהו גדול מאוד", אמר לניו יורק טיימס דן רייכר, יועץ בחברת הטורבינות Magellan Wind שכיהן כבכיר במחלקת האנרגיה תחת ממשל קלינטון. "זה אות שמעולם לא היה קודם בנוגע לאיפה אנחנו יכולים ללכת עם טורבינות ימיות".