סגור
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק מגיע לדאונינג 10
רה"מ סונאק. יש לו ראש פיננסי (AP)

ר"מ עשיר: רישי סונאק הרוויח בשנה שעברה 2.2 מיליון פאונד

לשכתו של ראש ממשלת בריטניה פרסמה כי הוא שילם מסים בסך של יותר מ-500 אלף פאונד על הכנסותיו, שרובן נבעו מקרן השקעות אמריקאית; סונאק, שעבד לפני כניסתו לחיים הציבוריים בתחום הפיננסים, נחשב לאחד מהפוליטיקאים העשירים ביותר במדינה

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק שילם בשנה שעברה מסים בסך של יותר מ-508 אלף פאונד על הכנסות של מעט יותר מ-2.2 מיליון פאונד, כך על פי דו"ח המס האחרון שלו.
המסמך, שפורסם על ידי לשכתו בדאונינג 10, מראה שראש הממשלה שילם מס של 163 אלף פאונד על משכורת כוללת של כמעט 433 אלף פאונד. בנוסף, הוא שילם מס של 359 אלף פאונד על רווחי הון של 1.8 מיליון פאונד מקרן השקעות אמריקאית. זוהי הפעם השנייה שסונאק מפרסם פרטים על רווחיו מאז נכנס לתפקידו באוקטובר 2022. הפרסום הראשון, ממרץ בשנה שעברה, כיסה את שלוש השנים הפיננסיות הקודמות, כולל אלו לפני שנכנס לתפקיד ראש הממשלה.
הפרסומים מגיעים בעקבות הבטחה שנתן במהלך ניסיונו הלא מוצלח להיבחר למנהיגות המפלגה השמרנית בקיץ 2022.
דו"ח המס האחרון של סונאק מראה שהכנסתו והמס ששילם גדלו לעומת שנת 2022, אז שילם סך של כ-432.5 אלף פאונד על הכנסות של 1.9 מיליון. סונאק, שעבד לפני כניסתו לחיים הציבוריים בתחום הפיננסים, נחשב לאחד מהפוליטיקאים העשירים ביותר בבריטניה.
הונו האישי שימש תכופות כדי לנגחו ע"י האופוזיציה, מגמה שעשויה להתגבר במהלך שנת הבחירות. בדוגמה לביקורת המוטחת בו בשל הונו, אמר בחודש שעבר מנהיג הלייבור קייר סטרמר שהעליות בריבית על המשכנתאות "אולי לא נשמעות משמעותיות" לראש הממשלה, אלא של"רוב האנשים אין סכומים כאלה". מפלגת הלייבור תקפה אותו שוב השבוע ואמרה שהוא "מנותק", לאחר שבמהלך ראיון עם מגיש הטלויזיה פירס מורגן הוא נראה כמסכים להמר 1,000 פאונד על כך שתכנית גירוש המהגרים לרואנדה של ממשלתו אכן תתבצע.