סגור
זהב רוסי רוסיה
זהב רוסי (צילום: רויטרס)

הסנקציות מעמיקות: מדינות ה-G7 יכריזו חרם על ייבוא זהב מרוסיה

חרם ייבוא הזהב מגיע כחלק מהמאמצים המתמשכים של המדינות להעניש את רוסיה על פלישתה לאוקראינה וניסיונותיה לעקוף את הסנקציות הקיימות. רוסיה מחזיקה ביותר מ-2,000 טונות של זהב - האחזקה החמישית בעולם

מנהיגי מדינות ה-G7 שנפגשים היום (א') בגרמניה, יכריזו ביום שלישי חרם על ייבוא זהב מרוסיה, זאת כחלק מהמאמצים המתמשכים להעניש את המדינה על פלישתה לאוקראינה וניסיונותיה לעקוף את הסנקציות, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס המתבסס על בכיר בממשל האמריקאי.
לדברי אותו בכיר, בריטניה וארה"ב יכריזו על המהלך עוד היום (א'), בעוד שההודעה הרשמית תתפרסם בעוד יומיים. "נשיא ארה"ב ושאר מנהיגי ה-G7 ימשיכו לעבוד כדי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יישא באחריות למעשים שלו. היום יכריזו ארה"ב ובריטניה שיחרימו ייבוא של זהב רוסי", מסר והוסיף כי המטרה היא "להמשיך ולבודד את רוסיה מהכלכלה העולמית".
המלחמה באוקראינה צפויה לעמוד במרכז הפסגה באלפיים הבוואריים שתימשך שלושה ימים, ובה ישתתפו המנהיגים של שבע המדינות המתועשות בעולם: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, יפן וקנדה. רוסיה אמנם נפגעה מהסנקציות שהושתו עד כה, אך ממשיכה למכור נפט לסין, להודו ולמדינות אחרות שלא לוקחות חלק בסנקציות. עליית מחירי הסחורות עזרה אף היא לקזז חלק מההשפעות של הסנקציות.
הבנק המרכזי ברוסיה מחזיק ביותר מ-2,000 טונה של זהב, השווים בסביבות 140 מיליארד דולר ומייצגים את האחזקה החמישית בגודלה בעולם, כך לפי מועצת הזהב העולמית. להערכת האנליסטים, החרם על הזהב הרוסי עלול להעלות את מחירי המתכת הנחשבת לרוב להשקעת מקלט בטוח. ברבעון הנוכחי מחירי הזהב נסחרים בירידה על רקע העלאות הריבית והתחזקות הדולר, זאת על אף ששיעור האינפלציה טיפס לרמתו הגבוהה ביותר מזה עשורים. לדבריו של מייק בוטרוס, אסטרטג ב-DailyFX, החרם על הזהב הרוסי "רק יצמצם קצת את המלאי, מה שיוביל למגבלה על הירידות".