סגור

לתשומת לב המשקיעים: איחוד האמירויות ב"רשימה האפורה" של הלבנת ההון

הארגון הבינלאומי העוקב אחר הלבנות הון הכניס את המדינה המפרצית לרשימה מחשש שאינה פועלת בצורה מספקת לבלום פעילויות פיננסיות לא חוקיות; זאת בדומה לפקיסטן, טורקיה, ירדן ותימן, ולעומת איראן וצפון קוריאה שב"רשימה השחורה"

מדינת איחוד האמירויות נכנסה ל"רשימה האפורה" של הלבנות הון שמרכיב הארגון הבינלאומי The Financial Action Task Force (FATF), וזאת בשל החשש שמדינת המפרץ הפרסי לא פועלת בצורה מספקת לבלום פעילויות פיננסיות לא חוקיות.

האמירויות היא אחת ממספר מדינות שברשימה, שמוגדרות כבעלות "חסרונות אסטרטגיים" במאמציהן לפעול נגד הלבנת הון ולכן נמצאות תחת פיקוח מוגבר. בארגון הסבירו כי הם פועלים כדי לפתור חסרונות אסטרטגיים במקומות בהם הדבר נדרש בפעולות נגד הלבנות הון ומימון טרור, ופירוש הכנסתה של מדינה לרשימה שלהם הוא שעליה להתחייב לפתור במהירות את החסרונות האסטרטגיים שזוהו.

1 צפייה בגלריה
גורדי שחקים דובאי איחוד האמירויות 21.11.20
גורדי שחקים דובאי איחוד האמירויות 21.11.20
גורדי שחקים בדובאי
(צילום: גטי אימג'ס)

מהאמירויות נמסר בתגובה כי הארגון "זיהה את ההתקדמות החיובית במאמצים נגד הלבנות הון ומימון טרור".
הרשימה האפורה אינה מחמירה כמו הרשימה השחורה של הארגון, שכוללת את צפון קוריאה ואיראן. מדינות נוספות ברשימה האפורה כוללות את פקיסטן, טורקיה, ירדן ותימן.
האמירויות נחשבות למרכז פיננסי במזה"ת, ושוכנים בה המטות של חברות בינלאומיות רבות זאת בנוסף לאחד משדות התעופה העסקיים העמוסים בעלם ולאוכלוסייה ש-90% מננה מורכבת ממהגרי עבודה.
"האמירויות מתייחסת לתפקידה בשמירה על המהימנות של המערכת הפיננסית העולמית בצורה מאוד רצינית ותעבוד ביחד עם FATF לתקן במהירות את התחומים שזוהו כדורשים שיפור", נמסר מהסוכנות באמירויות שאחראית על המלחמה נגד הלבנת הון.