סגור
נשיא סין שי ג'ינפינג
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)

סין קוראת להפסקת אש מידית עם חמאס, והקמת מדינה פלסטינית עצמאית

בהודעה שהעביר משרד החוץ הסיני נמסר כי הם "מודאגים ביותר" מהאלימות בישראל ובעזה בימים האחרונים. "קוראים לסיים את המתקפות כדי להגן על אזרחים ולמנוע הדרדרות נוספת". ההודעה מגיעה לאחר שבאפריל הציעה המדינה לשמש כמתווכת בשיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית

סין קראה להפסקת אש מידית עם החמאס, וטענה כי הפתרון לסיום העימות הוא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. בהודעה שהעביר משרד החוץ הסיני נמסר כי הם "מודאגים ביותר" מהאלימות בישראל ובעזה בימים האחרונים. "אנחנו קוראים לצדדים המעורבים לשמור על איפוק ולסיים לאלתר את המתקפות כדי להגן על אזרחים ולמנוע הדרדרות נוספת במצב", מסר דובר משרד החוץ. "הדרך הבסיסית לסיים את הקונפליקט טמונה ביישום פתרון שני מדינות והקמת מדינה פלסטינית עצמאית. הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול בדחיפות רבה, להגביר את המאמצים בנושא הפלסטיני, להחזיר במהרה את השיחות בין הישראלים והפלסטינים ולמצוא דרך לכונן שלום מתמשך".
ההודעה הסינית הועברה לאחר שבאפריל הציעה המדינה לשמש כמתווכת בשיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית, זאת לאחר שתיווכה בשיחות בין סעודיה ואיראן.
בדומה, רוסיה קראה גם כן להפסקת אש מידית וגינתה את האלימות.
בתקשורת הסינית דיווחו כי לפחות אזרח סיני אחד נפגע בהתקפות סמוך לאשקלון. השגרירות אף קראה לסינים בישראל לנקוט באמצעי הבטיחות הנדרשים.
בתוך כך, משרד החוץ התאילנדי אישר כי 12 אזרחים נרצחו בידי חמאס ו-11 נוספים נחטפו. "אנחנו עובדים כדי לעזור לכל האזרחים התאילנדים בישראל", מסר דובר משרד החוץ התאילנדי.