סגור
דונלד טראמפ ב בית המשפט
דונלד טראמפ בבית המשפט (צילום: גטי אימג'ס)

תוך 30 יום: נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ יצטרך לשלם יותר מ-454 מיליון דולר

בית המשפט בניו יורק פסק את הסכום הסופי - כולל ריבית - שיידרש לשלם הנשיא לשעבר בפרשת ההונאה על ניפוח נכסיו, שבה נתבעו לצדו שניים מבניו ובכירים בקבוצה העסקית שלו. טראמפ כינה את שופטיו "מושחתים" וטען כי התיק הוא חלק מציד מכשפות נגדו

בית המשפט בניו יורק הודיע לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ כי הסכום הסופי של הקנס שעליו לשלם בעקבות פרשת ניפוח שווי נכסיו עומד על 454 מיליון דולר. על טראמפ לשלם את הקנס תוך 30 ימים.
ביום שבת האחרון קבע בית המשפט כי הנשיא לשעבר והחברה שלו הונו בנקים, חברות ביטוח וגופים אחרים, כשהפריזו משמעותית בערך נכסיהם.
המחיר הסופי שלגביו עודכן טראמפ נקבע לאחר חישוב של ריבית. התשלום כולל את הקנס של 354.9 מיליון דולר שפסק לטראמפ בית המשפט של המדינה במנהטן לפני שבוע בתוספת ריבית, לאחר המשפט שהתקיים ללא חבר מושבעים ונמשך על פני כשלושה חודשים.
השופט במנהטן ארתור אנגורון גם הורה לבניו הבוגרים של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור ואריק טראמפ, לשלם כל אחד כמעט 4.7 מיליון דולר, ולמנהל הכספים לשעבר של ארגון טראמפ, אלן וייסלברג, לשלם 1.1 מיליון דולר, הכל כולל ריבית.
התובעת הכללית, לטיטיה ג'יימס, האשימה את טראמפ ובניו בניפוח שווי הנכסים באופן בלתי חוקי כדי לנפח את הונו של טראמפ ולהשיג תנאי הלוואה וביטוח טובים יותר.
אנגורון גם אסר על טראמפ לכהן במשך שלוש שנים בתפקיד ראשי בכל חברה בניו יורק, או לבקש הלוואות מבנקים הרשומים במדינה. בניו הבוגרים קיבלו איסורים של שנתיים מתפקידי הובלה. השופט קבע בין היתר כי "חוסר החרטה המוחלט של הנאשמים גובל בפתולוגי".
החלטתו של אנגורון מאיימת על האימפריה העסקית שטראמפ בנה במהלך רוב חייו הבוגרים. הנשיא הרפובליקני לשעבר עומד גם בפני ארבע תביעות פליליות שאינן קשורות, בהן טען לחפותו.
טראמפ כינה את השופטים ג'יימס ואנגרון, שניהם דמוקרטים, "מושחתים", וכינה את המקרה חלק מציד מכשפות על ידי יריבים פוליטיים.
הוא מתכנן לערער על עונשו, אך יצטרך להמציא את הכסף או להשיג ערבות תוך 30 ימים. אנגורון דחה את בקשתו של קליפורד רוברט, עורך דין של הנאשמים, לעכב את אכיפת פסקי הדין ב-30 יום על מנת לאפשר "תהליך מסודר לאחר מתן פסק הדין, במיוחד בהתחשב בגודל פסק הדין".