סגור
נשיאת פדרל ריזרב קליבלנד לורטה מסטר
נשיאת הפדרל ריזרב של קליבלנד, לורטה מסטר (צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg)

נשיאת הפד בקליבלנד: מצפה להורדת ריבית השנה, אך לא במאי

לדבריה של לורטה מסטר, התרחיש הסביר הוא שהאינפלציה תמשיך לרדת לכיוון של 2%, ואז תהיה גם הורדת ריבית. היא שללה את האפשרות שהקיצוץ יקרה בפגישה הבאה של ועדת השוק הפתוח הפדרלית במאי

נשיאת הפדרל ריזרב של קליבלנד, לורטה מסטר, אמרה היום (ג'), כי היא עדיין מצפה להורדות ריבית השנה, אך פסלה את האפשרות שזה יקרה בפגישת המדיניות הבאה במאי. מסטר ציינה כי הדרך ארוכה יותר ממה שחשבו בעבר קובעי המדיניות.
הבכירה בבנק המרכזי ציינה את ההתקדמות בתחום האינפלציה בזמן שהכלכלה ממשיכה לצמוח. "אם זה יימשך, סביר להניח שתהיה הורדת ריבית", אך היא לא ציינה את התזמון או את ההיקף. "אני עדיין חושבת שהתרחיש הסביר ביותר הוא שהאינפלציה תמשיך לאורך זמן במסלול ירידה ל-2%, אך צריכים לראות נתונים נוספים כדי לומר זאת בביטחון", אמרה מסטר בהערות הכנה לנאום בקליבלנד. לדבריה, נתוני אינפלציה נוספים יספקו את התובנה אם כמה נקודות של נתונים היו תנודות זמניות או סימן לכך שהתקדמות האינפלציה נעצרת.
"אני לא מצפה שיהיה לי מספיק מידע עד הפגישה הבאה של ה-FOMC כדי לדעת", אמרה מסטר. הערות אלו מגיעות כמעט שבועיים לאחר שוועדת השוק הפתוח הפדרלית (Federal Open Market Committee ), הקובעת את הריבית, הצביעה שוב על שמירה של שיעור הריבית להלוואות בטווח שבין 5.25%-5.5%, הרמה שהייתה ביולי 2023.
הערותיה של מסטר שוללות אפשרות שהריבית תקוצץ בפגישת ה-FOMC שתיערך בין ה-30 באפריל ל-1 במאי. ביוני תעזוב מסטר את ה-FOMC לאחר שתגיע למגבלת החברות של 10 שנים. סוחרי החוזים העתידיים צופים שהפד יתחיל להוריד את הריבית ביוני, ויקצץ בשלושת רבעי נקודת האחוז עד סוף השנה.
מסטר ציינה שהריבית היתה נמוכה מאוד בעת שפרצה מגיפת הקוביד, ולפד היו אפשרויות מעטות לתמרץ את הכלכלה. "בשלב זה אנו מבקשים לקבוע את המדיניות שלנו כך שתתאים להתפתחויות הכלכליות ונוכל להימנע מפעולות אגרסיביות בהמשך", אמרה מסטר.