סגור
קניות סין
קניות בסין (צילום: EPA/WU HAO)

סין: אכזבה בנתוני המכירות הקמעונאיות בחודש אפריל

לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המכירות עלו ב-2.3% בחודש שעבר - נמוך מהתחזיות ומהעלייה בחודש מרץ. נתוני הייצור התעשייתי הפתיעו לטובה וטיפסו ב-6.7%

היום (ו') התפרסמו בסין מספר נתונים כלכליים מרכזיים, המצביעים על האטה בצמיחה בצריכה, בעוד הפעילות התעשייתית נותרה יציבה.
לפי הנתונים שפרסמה לשכת הסטטיסטיקה המרכזית במדינה, המכירות הקמעונאיות עלו באפריל ב-2.3% לעומת השנה שעברה. הנתונים הללו פספסו את התחזיות, שציפו לעלייה של 3.8%, והיו נמוכות מההתרחבות של 3.1% שעליה דווח במרץ.
במקביל, הייצור התעשייתי עלה בחודש שעבר ב-6.7% לעומת אפריל השנה שעברה, ובמקרה הזה עקף את התחזיות שציפו לעלייה של 5.5%. במרץ, דווח על עלייה של 4.5%.
פורסמו גם נתוני ההשקעות בנדל"ן, שהמשיכו את הירידות ונפלו בארבעת החודשים הראשונים של השנה ב-9.8%. עוד דווח כי שיעור האבטלה בערים נפל באפריל ל-5% מ-5.2% במרץ.
"מדדים מרכזיים של תעשייה, יצוא, תעסוקה ומחירים השתפרו באופן כללי, ומנועים חדשים שמרו על צמיחה מהירה", נמסר מלשכת הסטטיסטיקה. עוד ציינו כי הנתונים לחודש אפריל הושפעו מכך שהושוו לנתונים הגבוהים שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז חגיגות אחד במאי כללו גם שני ימי חופשה באפריל.
סקטור הנדל"ן נותר נקודת החולשה העיקרית בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בהמשך היום מתוכננים נציגים ממשרד הדיור, הבנק המרכזי ורשות ניירות ערך לערוך מסיבת עיתונאים שבה יחשפו את המדיניות המתוכננות לסייע במכירת בתים. מוקדם יותר השבוע דיווחו בסוכנות בלומברג כי הממשלה הסינית שוקלת תוכנית שתחייב את הרשויות המקומיות לרכוש מיליוני בתים ריקים.