סגור
חיפוש

המגפה הבריחה את שוק האמנות למרחב המקוון

בשנת הקורונה מכירות האמנות התכווצו ב־22% אבל עדיין הכניסו 50 מיליארד דולר. הפעילות המקוונת זינקה בהובלת גרמניה ומקסיקו ועקפה לראשונה את המכירות הקמעונאיות. הקניינים הבזבזנים ביותר: המילניאלס, שימשיכו לשלוט גם השנה

אספני אמנות ברחבי העולם המשיכו לאסוף יצירות גם בצל מגפת הקורונה, עם התאמות למצב החירום. המילניאלס שמרו על מעמדם ככוח הקנייה המוביל, ארה"ב המשיכה להוביל את צמרת שוק אספני האמנות אבל המכירות המקוונות החליפו את הזירה הפיזית - כך עולה מדו"ח UBS ו־Art Basel שסקר את שוק האמנות של 2020, וגילה כי למרות הירידה בהכנסות, הפגיעה עדיין היתה קטנה יותר מאשר במשבר 2009.


בשנה שעברה הסתכמו המכירות הגלובליות של יצירות אמנות ב־50.1 מיליארד דולר, ירידה של 22% לעומת 2019 אך פחות מ־36% התכווצות שנרשמו בעת המיתון הגלובלי. השוק האמריקאי ייצג 42% מכלל המכירות של יצירות אמנות, ובעקבותיו סין ובריטניה, עם 20% כל אחת. במקביל, וברקע התנגחויות גיאו־פוליטיות בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, סין עקפה את ארה"ב והפכה לשוק המכירות הפומביות הגדול ביותר, עם נתח של 36% מכלל שווי המכירות.
המגפה הגלובלית, שהביאה לסגירת עסקים בממדים חסרי תקדים ולרמות שיא של אבטלה, התגלתה כשעתן היפה של מכירות האמנות המקוונות, שעקפו לראשונה את הקמעונאיות. עם זאת, יצירות יקרות בשווי מיליון דולר ומעלה נמכרו בעיקר בדרך המסורתית, בחדר התצוגה הפיזי של סוחרי האמנות. המגמה המקוונת היתה חזקה במיוחד בגרמניה, עם 64% מכלל הרכישות. אחריה דורגה מקסיקו, עם 63%.
כמדי שנה, אספנים פרטיים הובילו את השוק, עם ייצוג בולט למילניאלס, ששמרו על מעמדם כפלח החרוץ בזירה. גם השנה הם צפויים להיות כוח שולט.

1 צפייה בגלריה
אינפו הנגיף לא פגע בתיאבון הגלובלי לאמנות
אינפו הנגיף לא פגע בתיאבון הגלובלי לאמנות
הנגיף לא פגע בתיאבון הגלובלי לאמנות