סגור

הודו עם שיא יומי של נדבקים בקורונה: מעל 410 אלף בני אדם

מספר הנדבקים הכולל במדינה עומד כבר על יותר מ-21 מיליון – זאת לאחר שרק ביום שלישי עלה מספר הנדבקים מעל רף ה-20 מיליון. הרשויות דיווחו גם על מספר המתים היומי הגבוה ביותר - 3,980

הודו דיווחה שוב על מספר שיא של נדבקים חדשים ומתים ביום, זאת על רקע הגל השני של הקורונה שמכה במדינה ויוצר עומס רב על מערכת הבריאות. במשרד הבריאות ההודי דיווחו על 412,262 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, כך שמספר הנדבקים הכולל במדינה עומד על מעל 21 מיליון – זאת לאחר שרק ביום שלישי עלה מספר הנדבקים מעל רף ה-20 מיליון.
הרשויות דיווחו גם על מספר המתים היומי הגבוה ביותר - 3,980. אם כי, לפי התקשורת נתוני התמותה המדווחים נמוכים מהנתונים הממשיים.
ביקורת רבה מופנית כלפי הממשלה והעומד בראשו, נרנדרה מודי, על כך שאפשרו התקהלויות גדולות בעצרות בחירות ואת קיומו בחודש שעבר של פסטיבל דתי. הממשלה מואשמת גם שלא התכוננה כראוי לגל השני.
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 29.4.21 שרפה המונית של גופות נספים מ קורונה השבוע ב דלהי הודו
מוסף שבועי 29.4.21 שרפה המונית של גופות נספים מ קורונה השבוע ב דלהי הודו
שרפה המונית של גופות בדלהי הודו
(צילום: רויטרס)
הזינוק במספר החולים מאז פברואר הוביל לעומסים חמורים בבתי החולים במדינה, שמתמודדים עם מחסור במיטות פנויות ואספקה מוגבלת של חמצן ותרופות לטיפול בחולים. עם זאת, בימים האחרונים החלו להגיע חבילות הסיוע ששלחו מדינות אחרות, הכוללות מיכלי חמצן וציוד רפואי.
בשל ההחמרה במצב פסק אתמול (ד') בית המשפט הגבוה בהודו כי על המדינה להציג תוכנית מקיפה המפרטת את הצעדים שבהם תנקוט כדי לעמוד בדרישות לחמצן לצרכים רפואיים בבתי החולים בדלהי.
לדבריו של סידהרת ג'איוף מנהל חברת Inox Air Products, יצרנית ציוד תעשייתית ורפואי מובילה בהודו, יש מספיק חמצן זמין הבעיה היא בעיקר לוגיסטית, זאת לאחר שהיצרניות העלו בשבועות האחרונים את הייצור ביותר מ-30%. "בהחלט יש מספיק חמצן, זה פשט שצריך לסדר את הלוגיסטיקה. החמצן זמין באזורים מסויימים בהודו שמרוחקים מאזורי הצריכה", אמר בראיון ל-CNBC.