סגור

על רקע הביקוש הגבוה - יצרנית מונופול ורובי Nerf מעלה מחירים

ענקית הצעצועים הסברו הודיעה כי בכוונתה לעלות את מחירי הצעצועים והמשחקים וזאת בתגובה לעלייה במחירי האריזות והמתכות וכן עלויות שילוח גבוהות יותר בשל הביקוש הגבוה מחד והשיבושים באספקה בעקבות הקורונה מנגד

ענקית הצעצועים הסברו (Hasbro) הודיעה כי בכוונתה לעלות את מחירי הצעצועים והמשחקים וזאת בתגובה לעלייה במחירי החומרים, זאת בעוד החברה נהנית מזינוק בביקוש למותג רובי הצעצועים Nerf ולמשחקי קופסה, על רקע הקורונה והשהייה הממושכת בבתים.
החברה, שמייצרת גם את המשחק מונופול ומותג בצק המשחק Play-Doh, טענה כי היא מתמודדת עם עלייה במחירי האריזות והמתכות וכן עלויות שילוח גבוהות יותר בשל הביקוש הגבוה מחד והשיבושים באספקה בעקבות הקורונה מנגד.
1 צפייה בגלריה
משחק מיס מונופול נשים אשה 1
משחק מיס מונופול נשים אשה 1
משחק מונופול
(צילום: Hasbro)
בדומה, בשבוע שעבר הודיעה יריבתה הגדולה ויצרנית בובות הברבי מאטל כי צפויה "השפעה משמעותית" על שולי הרווח בשל מחירי שרף גבוהים יותר ועלייה בתעריפי המשלוחים בים.
"עליות מחירי החומרים והשילוח הפכו להיות משמעותיות יותר בחודשים האחרונים, ויש לנו תוכניות שניישם שיעזרו לקזז את העלויות הללו, כולל העלאת מחירים במחצית השנייה של השנה", מסרה סמנכ"לית הכספים של הסברו, דברה תומאס.
עם זאת, הביקוש לצעצוצים נותר גבוה מאז פרוץ המגפה לפני יותר משנה. בהתאם, החברה דיווחה על עלייה של 14% במכירות ברבעון הראשון בחטיבת מוצרי הצריכה. לא כולל הוצאות חד פעמיות, החברה דיווחה על רווח של 1 דולר למניה, שעקף את תחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 65 סנט למניה. ירידה בפרסום בקולנוע ובתכניות טלוויזיה בשל העיכובים בהפקות בגלל הקורונה הועילה גם כן לשורה התחתונה. אולם, הרווח הנקי עלה ב-1% בלבד ל-1.1 מיליארד דולר ברבעון, שכן חטיבת הבידור נפגעה מהשלכות הקורונה וביטול אירועים וסרטים.
עוד נמסר מהחברה כי הם רואים במטבעות לא ניתנים להמרה (NTF) כהזדמנות "משמעותית" עבור חלק מהמותגים שלה, ובכך יוכלו להרוויח משוק שהפופולאריות שלו גדלה והולכת לנכסים דיגיטלים.