סגור

מושלת טוקיו: "אם מצב הקורונה יחמיר, נאסור כניסת צופים לאולימפיאדה"

אמנם מספר המאומתים בקורונה ירד בימים האחרונים ביפן לכ-1,500 ביום, אך וריאנט דלתא כבר אחראי לשליש מכלל המקרים במזרח המדינה ובטוקיו. ערב האולימפיאדה שיעור ההתחסנות הנמוך של 12% מהציבור מדאיג את היפנים


וריאנט דלתא, הנחשב מידבק ביותר, המשיך השבוע להתפשט ברחבי אסיה, ובין היתר הוביל למספר שיא של נדבקים בדרום קוריאה. בעקבות זאת החליטו חלק מהמדינות להדק את ההגבלות.
הווריאנט, שהוביל את ארגון הבריאות העולמית להזהיר לאחרונה כי הוא יהפוך בקרוב לגרסה הדומיננטית של הנגיף, מוביל לדאגה רבה ביפן, שבועות ספורים לפני פתיחת האולימפיאדה.
1 צפייה בגלריה
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
טוקיו. מקווים שלא יהיו הפתעות מיוחדות
(רויטרס)
אף שמספר הנדבקים בקורונה ירד בשבוע החולף לכ-1,500 מאומתים בממוצע ביום (לאחר שבאמצע מאי עמד על כמעט 6,500 מאומתים ביום), ממשיכה המגפה להדאיג את המדינה ערב פתיחת המשחקים האולימפיים, בעיקר נוכח קצב ההתחסנות האטי יחסית של הציבור היפני. שיעור המחוסנים עומד נכון להיום על 12% בלבד.
לפי הרשויות ביפן, וריאנט דלתא כבר אחראי לשליש מכל מקרי ההידבקות במזרח המדינה, כולל טוקיו, ושיעור זה עלול לצמוח ל-50% עד אמצע יולי.
היום (ו') חזרה מושלת טוקיו יוריקו קויקה והזהירה כי יאסרו על השתתפות צופים באולימפיאדה, שיוצאת לדרך ב-23 ביולי, אם המצב יחמיר.
בדרום קוריאה דיווחו הרשויות על 800 נדבקים חדשים, המספר הגבוה ביותר זה קרוב לשישה חודשים, ושיעור ההתחסנות נמוך מ-10%. בעקבות זאת הוחלט לדחות את ההסרה המתוכננת של ההגבלות.
עליות במספר הנדבקים נרשמו גם באינדונזיה, שם הכריזו על צעדי חירום שיהיו בתוקף עד 20 ביולי. לעומת זאת בהודו מספר הנדבקים הוא הנמוך ביותר מאז שיא של 400 אלף ביום שנרשם במאי, והממשלה ממשיכה להגביר את מאמצי ההתחסנות.
וריאנט דלתא זוהה גם בארצות הברית, שם נרשמה עלייה בנדבקים בעיקר באזורים עם שיעורי התחסנות נמוכים, ובבית הלבן כבר הודיעו כי ישלחו סיוע מיוחד לאזורים הללו. גם באירופה מתמודדים עם עלייה בתחלואה, ובארגון הבריאות טוענים שזה נובע מהתקהלויות לצפייה במשחקי טורניר היורו, והזהירו כי גל נוסף צפוי אם אנשים לא ישמרו על ההנחיות.
בינתיים בתאילנד נפתח אתמול (ה') האי פוקט לתיירים זרים ומחוסנים, בניסיון להחיות את התעשייה החשובה כל כך לכלכלת המדינה. אך גם בתאילנד דיווחו כבר שלושה ימים על מספר שיא של מתים מקורונה.