סגור

מומחים ביפן: לא לאפשר כניסת קהל למשחקים האולימפיים

לקראת אולימפיאדת טוקיו ההולכת וקרבה, מומחים בריאות בכירים ביפן מביעים חשש מעלייה במקרי ההדבקה בקורונה; ההחלטה הסופית בעניין - ביום שני הבא

מומחי הבריאות הבכירים ביפן המליצו לאסור על כניסת צופים לתחרויות באולימפיאדת טוקיו מחשש לעלייה במספר הנדבקים בקורונה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.


הדו"ח של היועצים בראשות שיגרו אומי פורסם לאחר שמטעם הוועדה המארגנת של טוקיו 2020 נמסר כי היא מעוניינת לאפשר כניסה של עד 10,000 צופים לאצטדיונים. האולימפיאדה, שנדחתה מהשנה שעברה בעקבות התפרצות הקורונה, יוצאת לדרך ב-23 ביולי.

1 צפייה בגלריה
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
לוגו אולימפיאדה טוקיו יפן
אולימפיאדת טוקיו
(רויטרס)

המארגנים ביפן ממשיכים בהכנות על אף החשש מגל נוסף של קורונה והתנגדות עזה מצד הציבור המקומי. כאמצעי זהירות, נאסרה הכניסה של צופים מחוץ ליפן, וזאת לראשונה בהיסטוריה.
ביטול אפשרי של האולימפיאדה יהווה מכה יקרה למארגנים, לממשלה המקומית בטוקיו ולספונסרים. "האירוע הזה שונה מאירועי ספורט רגילים מבחינת ההיקף וההתעניינות החברתית, ומכיוון שהוא חופף לחופשות הקיץ. יש סיכון שהמעבר של אנשים וההזדמנויות להיפגש במהלך האולימפיאדה יובילו להתפשטות הדבקות ולעומס על המערכת הרפואית", נכתב בדו"ח המומחים, "קיום המשחקים בלי צופים היא אפשרות פחות מסוכנת ועדיפה לדעתנו".
החלטה סופית לגבי הצופים המקומיים תתקבל בפגישה המתוכננת להיערך ביום שני ובה ישתתפו המארגנים, נציגי הוועד האולימפי הבינלאומי, נציגי המשחקים הפראלימפיים, ונציגי הממשלה היפנית והרשות המקומית.
"אני רוצה שהאירוע יתקיים עם צופים. אני מתכוונת להיכנס לפגישה עם הבקשה הזו", צוטטה יו"ר הוועדה המארגנת, סייקו האשימוטו.
ביום חמישי החליטה ממשלת יפן בראשותו של יושיהידה סוגה להקל את הגבלות הקורונה בתשעה מחוזות, ביניהם טוקיו.
לפי הדו"ח של המומחי, המארגנים צריכים לפעול במהירות ולאסור על כניסת צופים או להכריז על מצב חירום במקרה הצורך.