סגור

מקרון משבח את ביידן: "תרומת החיסונים - חדשות נהדרות"

נשיא ארה"ב הודיע על תרומה של 500 מיליון מנות חיסון של פייזר למדינות עניות. צרפת תרמה בחודש שעבר 100 אלף מנות חיסון למאוריטניה

נשיא צרפת עמנואל מקרון שיבח היום (ה') את יוזמת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לתרומת חיסונים וכינה את ההתחייבות האמריקאית "חדשות נהדרות".


אתמול הודיעה ארה"ב שתרכוש 500 מיליון מנות חיסון לקורונה של פייזר, במטרה לתרום אותן למדינות עניות. במסיבת עיתונאים היום אמר מקרון: "אני חושב שהאיחוד האירופי צריך לאמץ לפחות את אותה רמת אמביציה כמו ארה"ב", ולהיות מסוגל להכריז הכרזה דומה. מקרון אמר כי לוחות הזמנים של העברת החיסונים צריכים להיות ספציפיים.

1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר קנדה
חיסון קורונה פייזר קנדה
חיסון של פייזר
(צילום: בלומברג )

המנות שתרכוש ארה"ב יועברו לנציגי ברית קובקס (COVAX), שהוקמה למטרה זו. הארגון יפיץ את החיסונים במהלך השנה הקרובה ל-92 מדינות בעלות הכנסה נמוכה ולארגון האיחוד האפריקאי (African Union). הידיעה על הרכישה פורסמה לראשונה בוושינגטון פוסט.
מאז השנה שעברה צרפת מתעקשת על חשיבות הסיוע לאפריקה במיוחד. צרפת היא המדינה העשירה הראשונה שתרמה דרך יוזמת קובאקס. באפריל היא העבירה 100 אלף מנות חיסון למאוריטניה ומקרון אמר שצרפת תתרום חצי מיליון מנות עד אמצע יוני ו-20 מיליון מנות עד סוף השנה.