סגור

בגלל מידע כוזב - פייסבוק הקפיאה את חשבונו של נשיא ונצואלה

לפי הודעת החברה, הנשיא ניקולס מדורו הפיץ מידע כוזב בנוגע לתרופה ששמה 'קרבטיביר' שיכולה לכאורה לרפא את המחלה - מבלי להציג ראיות לכך. החשבון הוקפא ל-30 יום

פייסבוק הקפיאה את חשבונו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו עקב הפרת מדיניות החברה בנושא הפצת מידע כוזב לגבי הקורונה. החברה מסרה שהסיבה היא קידום שימוש בתרופה שיכולה לכאורה לרפא את המחלה מבלי להציג כל ראיות לכך.


מדורו תיאר בינואר את תרופת הקרבטיביר, תמיסה לנטילה דרך הפה שמופקת מתימין, כתרופת "פלא" שמנטרלת את נגיף הקורונה ללא כל תופעות לוואי - טענה שרופאים אמרו שאין לה כל תימוך מדעי.
פייסבוק הורידה סרטון שבו מקדם מדורו את התרופה כיוון שהוא מפר את מדיניותה נגד מידע שקרי לפיו "דבר כלשהו יכול להבטיח מניעת הידבקות בקוביד 19, או החלמה מקוביד 19".
"אנו ממלאים את הוראות ארגון הבריאות העולמי (WHO) שאמר שאין כרגע בנמצא כל תרופה שמרפאת מהנגיף. עקב ההפרות החוזרות ונשנות של חוקינו, אנו מקפיאים את העמוד לשלושים יום, במהלכו ניתן יהיה לקרוא אותו בלבד", כך אמר דובר של החברה.

1 צפייה בגלריה
הנשיא ניקולאס מדורו במצעד הגנה של שלטונו קרקאס ונצואלה
הנשיא ניקולאס מדורו במצעד הגנה של שלטונו קרקאס ונצואלה
נשיא ונצואלה ניקולס מדורו
(צילום: רויטרס)

בסרטון המדובר נראה מדורו האומר שקרבטיביר, לה הוא קורא "טיפות פלא", של הדוקטור הוונצואלני מהמאה ה-19 חוזה גרגוריו הרננדס, יכולה לשמש כדי למנוע ולרפא את הקורונה. מנהלי העמוד קיבלו התראה לגבי ההפרה, לדברי פייסבוק.
חשבונו של מדורו באינסטגרם שבבעלות פייסבוק, עם זאת, לא יושפע מההחלטה. מדורו אמר בפברואר שפייסבוק "מצנזרת" סרטונים שבהם הוא מציג את קרבטיביר. הוא אמר בעבר שהוא ובני בריתו מקבלים יחס לא הוגן מחברות המדיה החברתית, כולל מה שהוא כינה השעיה שרירותית של חשבונות. מדורו משתמש תכופות במדיה החברתית, כולל פייסבוק וטוויטר, ושידר מספר פעמים נאומים דרך פייסבוק.
מספר הנדבקים הרשמי בוונצואלה עומד היום על 154,905 מקרים, ומספר המתים מקורונה על 1,543, אם כי אנשי אופוזיציה טוענים שהמספרים גבוהים בהרבה.