סגור

דיווח: חברות ה-G7 קרובות להסכם על מס חברות עולמי מינימלי

לפי "הפייננשל טיימס", ההתקרבות להסכם הושגה לאחר הסכמת ארצות הברית להשתת מס חברות גלובלי בשיעור של 15% לפחות. בריטניה טרם נתנה הסכמה רשמית. ההסכם צפוי להיחתם ביולי

חברות קבוצת ה-G7 קרובות להסכם על שיעורי מס החברות בינלאומיות, כך דיווח "הפייננשל טיימס".


צרפת, גרמניה ואיטליה כבר הודיעו על הסכמתן להצעת ארצות הברית להשית מס חברות בשיעור של לפחות 15%. לפי מדינות אלו, ההצעה היא בסיס טוב להסכם, שייחתם ככל הנראה בחודש יולי.

1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נאום ראשון בקונגרס כנשיא 29.4.21
ג'ו ביידן נאום ראשון בקונגרס כנשיא 29.4.21
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: אי פי איי)

בריטניה ציינה כי היא מברכת על ההצעה האמריקאית, אף שבהודעתה לא נכללה התייחסות לפרטים בהצעה עצמה. דובר ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ציין: "הגעה להסכם בינלאומי על האופן שבו החברות הדיגיטליות ימוסו היא בעדיפות עליונה, ואנו מקבלים בברכה את המחויבות האמריקאית למציאת פתרון".
"זה קריטי שכל הסכם יבטיח שהחברות הדיגיטליות ישלמו מסים באנגליה המשקפים את הפעילות הכלכלית שלהן", הוסיף הדובר.
להסכם צפויות להצטרף עד 140 מדינות
לפי הדיווח, שבע המדינות עשויות להגיע להסכם עקרונות כבר ביום שישי, לנוכח ההתקדמות בשיחות שנערכו בין גורמים בכירים מהמדינות השונות. "העולם קרוב מתמיד להסכמה על שיעור מס חברות מינימלי", אמר כבר בסוף השבוע היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. "זה נהדר לשמוע את התגובות החיוביות להצעה שלנו. כך זה נראה כשמובילים את העולם לסיום המירוץ לתחתית", הוסיף סאליבן.
להסכם הסופי צפויות להצטרף עד 140 מדינות, שמעוניינות להגיע לעסקה בינלאומית נרחבת בנוגע לשאלת המיסוי של ענקיות הטכנולוגיה הגלובליות ושל חברות בינלאומיות מדרגים נמוכים יותר.