קונצרט לטווין פיקס ומדיטציה: מחווה של התזמורת הקאמרית
התזמורת הקאמרית הישראלית והמוזיקאית הילה רוח יקדישו קונצרט למוזיקה שליוותה את יצירותיו של הבמאי דיוויד לינץ', שהפך את המדיטציה לדרך חיים
הבמאי האגדי דיוויד לינץ' ("קטיפה כחולה", "טווין פיקס") שהלך השנה לעולמו נהג לתרגל מדיטציה מדי יום ב־50 השנים האחרונות ואף הוביל קרן שקרויה על שמו לקידום מדיטציה טרנסצנדנטלית בקרב אוכלוסיות בסיכון. באירוע "בין התדרים" שיתקיים ב־14 בספטמבר במרכז סוזן דלל תוקדש לו מחווה עם התזמורת הקאמרית הישראלית והמוזיקאית הילה רוח.
המוזיקה בסרטיו של לינץ' היא דמות בפני עצמה המעצימה את האווירה החלומית, המתוחה ולעתים המטרידה, ומשקפת את חקירתו המתמדת במצבי תודעה שונים. בין שמדובר ביצירות המקוריות של אנג'לו בדלמנטי, שהיה המלחין הקבוע שלו ויצר את המוזיקה בטווין פיקס ובקטיפה כחולה ובין שבאמנים שהבחירה של לינץ' לכלול את שיריהם בסרטיו פרסמה אותם, כמו הזמרת ג'ולי קרוז ששרה את נעימת הפתיחה של “טווין פיקס”. התזמורת תצלול יחד עם רוח אל עולמות הסאונד הייחודיים ותעניק להם פרשנות תזמורתית חדשה ורב־ממדית.
ניתאי ראך, מנצח הבית של התזמורת הקאמרית הישראלית שמנצח על הקונצרט של לינץ', אומר: "פבל לוין יצר עבור התזמורת עיבודים חדשים שנכתבו במיוחד עבור הפרויקט הזה. בתהליך נתקלנו במחזה אודיוויזואלי מרהיב. היופי והעניין לא מגיעים מפומפוזיות או גרנדיוזיות מוזיקלית אלא מתוך הסתכלות פנימית. חזרתיות תמטית, מתוך הרהור ומחשבה, תנועה איטית של המוזיקה שנדמת אינסופית. היכולת להלחין מוזיקה שמצד אחד היא שקטה ומדיטטיבית ומצד שני מזיזה הרים של רגשות".
"בין התדרים" מתקיים ביוזמת דיגיתל של עיריית תל אביב־יפו, סוזן דלל וסול ת'רפי (מרכז סדנאות למדיטציות סאונד), במסגרתו יגיעו אמני סאונד ויוצרים מוזיקליים לתת פרשנות עכשווית למוזיקה מדיטטיבית. יתקיימו בו מדיטציות סאונד שיובילו אסף אמדורסקי, עמרי סמדר, רד אקסס, עטר מיינר, יוסי פיין, אסטרל פרוג'קשן ועוד. פרט למופע המחווה ללינץ' יכלול הערב גם את "מופע באפלה" שבו המוזיקאי יונתן דסקל יארח את שלומי שבן למסע צלילים מדיטטיבי במפגש בין שני פסנתרים וקלידים שהקהל יחווה בעיניים מכוסות. "החלטנו שנעשה לילה של הרפיה וחיבור, אבל עם טוויסט. לא פעמונים ונבל אלא מוזיקה אלקטרונית", אומרת צליל רוקשטיין ביטון, רכזת הפקות דיגיתל. "כמה שעות לברוח ממה שקורה בחוץ ולעשות מדיטציה בליווי מוזיקה".
"לינץ' דיבר על כך שמדיטציה היתה חלק משמעותי ביצירה שלו והמוזיקה בסרטיו הושפעה ממדיטציה, וזה נתן לנו השראה וחיבור", אומר ירון אמור מסול ת'רפי. "המוזיקה אצלו היא מרחבים של סאונד. הוא בין הראשונים שהכניס מוזיקה אלקטרונית לקולנוע וסדרות. יהיו טרקים ‘מטווין פיקס’, כולל כמובן הפתיח המוכר של הסדרה, יהיה ‘Wicked game’ של כריס אייזיק שלינץ' לקח לפסקול של 'לב פראי' (בזכותו הפך השיר ללהיט עולמי - מנ"ש) ועוד".































