סגור

גלאם, טיארות וגרמלינס - חודש האופנה מגיע לקיצו ברחבי העולם

חודש האופנה שמגיע לסיומו בימים אלו כלל שיאים עיצוביים וגם אינספור גימיקים. טום פורד הציג מחווה זוהרת לשנות ה־80, בגוצ'י יצר אלסנדרו מיקלה קולקציה אישית המוקדשת לאמו, ובדיור חזרו לבית מדיצ'י

לונדון - נפרדים מהמלכה בסטייל
שבוע האופנה בלונדון התקיים בצל מותה של המלכה אליזבת, וכמה בתי אופנה, כמו ברברי וראף סימונס, דחו את את מועד התצוגות בגלל האבל הלאומי. השבוע הסתיים במחווה דרמטית ונוגעת ללב של המעצב ריצ'רד קווין למלכה. קווין, שנודע בשפה תיאטרלית ססגונית, פתח את התצוגה עם 22 דוגמניות שלבשו שחור מכף רגל ועד ראש, לרבות אביזרים ותכשיטי הינומות רקומות במלאכת מחשבת יפהפייה. לקווין היתה מערכת יחסים מיוחדת עם אליזבת. ב־2018 היא הגיעה לתצוגה הראשונה שלו ואף העניקה לו את פרס העיצוב הבריטי על שמה. הוא שקד יחד עם צוותו על דגמים חדשים יום ולילה בעשרת הימים מאז נודע על מותה של המלכה ועד התצוגה. "זה היה מעין קתרזיס עבורנו, כל תחושות האבל שלנו הושקעו בבגדים האלה", אמר ל”ווג”. קווין הסתמך על ארונה של המלכה אך גם על בגדים שלבשו אליזבת ואחותה מרגרט בהלוויית אביהן, ג'ורג' השישי, ב־1952. המחוות בתצוגה היו רבות, החל מכתרים וטיארות וכלה בכובע רחב שוליים ומעיל רקום שרפררו לסגנונה בשנותיה האחרונות.
4 צפייה בגלריה
פנאי ריצ’ארד קווין
פנאי ריצ’ארד קווין
ריצ’ארד קווין. מלאכת מחשבת לזכרה של המלכה
( צילום: GettyImages)
מילאנו - 68 זוגות תאומים וקרדשיאן אחת
לאחר שפראדה דיווחה על עלייה של 22% במכירות במחצית הראשונה של השנה, הציגו מיוצ'ה פראדה וראף סימונס קולקציה מדויקת ויפה, שציינה פסגה של שיתוף פעולה הרמוני ביניהם. אך היו גם גימיקים במילאנו: דולצ'ה וגבאנה שיתפו פעולה עם קים קרדשיאן, שסיפרה כי היא אספנית של השמלות שלהם מגיל עשרה; מונקלר חגגו 70 שנה במפגן כוח מרשים בדומו במילאנו, שכלל 1,952 דוגמנים ודוגמניות — השנה שבה נוסד המותג. ואילו אלסנדרו מיקלה מגוצ'י, שמכניס לתאגיד קרינג יותר מ־10 מיליארד יורו בשנה, בחר בתאומים. "כמו קסם הבגדים הכפילו עצמם ואיבדו את הסטטוס הייחודי שלהם", אמר מיקלה בתום התצוגה "טווינסבורג". זו הקולקציה האישית ביותר שלו והוא הקדיש אותה "לאמהות התאומות שלי (אמו ותאומתה הזהה שנראו אותו הדבר והתלבשו בבגדים זהים — ע"מ) שהיו יכולות להבין את החיים רק דרך הנוכחות של האחרת", אמר ל"ווג". 68 זוגות תאומים עלו על המסלול והציגו 68 לוקים זהים. “בלתי נשכח: מטורף, מוזר, פלאי”, פסקה המבקרת סוזי מנקס. הקולקציה עצמה משקפת את שנות ה־80 וכללה אפילו מחווה לגרמלינס, אותם יצורים מוזרים מסרטו של סטיבן שפילברג מ־1984.
4 צפייה בגלריה
פנאי התאומים של גוצ’י
פנאי התאומים של גוצ’י
התאומים של גוצ’י. למטה בעיגול גרמלין. תצוגה בלתי נשכחת
( צילום: GettyImages)
ניו יורק - סלבריטאים ואקטיביזם
חודש של אופנה החל בראשית ספטמבר בניו יורק ונדמה שהקורונה היא בבחינת זיכרון רחוק. רבים שביטלו בשל גל האומיקרון את השתתפותם בתצוגות פברואר, חזרו, לרבות טום פורד. המעצב שמנהל בימים אלה משא ומתן למכירת המותג שלו לאסתי לאודר בשווי של 3 מיליארד דולר, משך סלבריטאים רבים לתצוגה שלו, בהם כריס רוק ומדונה. פורד הציג תצוגה זוהרת וסקסית בהשראת שנות ה־80, ווייבים נוצצים של אלביס, לאס וגאס והוליווד בולווארד. הראפר ליל נאס, הפרזנטור החדש של coach, חתם את התצוגה של מותג העור, וטומי הילפיגר שיתף פעולה עם המעצב הבריטי ריצ'רד קווין במחווה לאנדי וורהול. המעצבת גבריאלה הרסט שמיישמת בקולקציות שלה אג'נדה סביבתית ומשלבת עבודות יד, חומרים טבעיים ואופנה בת־קיימא ממשיכה בקו האקטיביסטי הזה גם בקולקציית הקיץ הבא, ובצד אלה מקדמת העצמה נשית.זה בא לידי ביטוי בליהוק המגוון שלה לתצוגה, שבה השתתפו אקטיביסטיות, וגם בבגדים: שמלות ששילבו ג'רסי שחור ועור מוזהב ורפררו לאתנה אלת החוכמה והמלחמה, ופריטי קרושה סרוגים בעבודת יד בצבעי אש של אדומים וכתומים שהיו אמורים לעורר קונוטציות של נשים לוחמות.
4 צפייה בגלריה
פנאי ג’יג’י חדיד בתצוגה של טום פורד
פנאי ג’יג’י חדיד בתצוגה של טום פורד
ג’יג’י חדיד בתצוגה של טום פורד. זוהר בהשראת וגאס והוליווד
( צילום: רויטרס)
פריז - הסינים חוזרים
כמעט שלוש שנים אחרי פרוץ המגפה וגם שבוע האופנה בפריז חוזר למסלולו. רוב מותגי היוקרה חזרו להציג ובצדם גם מעצבים חדשים, למשל איברהים קאראמה לאוף ווייט במחווה לווירג'יל אבלו שמת בשנה שעברה. מאז ומתמיד משכה פריז מעצבים שאינם צרפתים, לרבות מעצבים יפנים — ג'וניה וטאנאבה, יוז'י ימאמוטו ואחרים — והם חוזרים עכשיו משהוסרו מגבלות התנועה, ובצדם גם האחיות אולסן ל־The Row וויקטוריה בקהאם. גם הקניינים הסינים חזרו לפריז לראשונה מאז פרוץ המגפה לשמחת הצרפתים. "היו לי יותר פגישות עם מנהלים סינים בחודשיים האחרונים מאשר בכל השנתיים האחרונות", אמר ברונו פבלובסקי, בכיר בשאנל ונשיא פדרציית האופנה הצרפתית, ל־wwd. יצירתיות ולבוש כוח באה לידי ביטוי בתצוגות של סן לורן בבעלות קרינג ובזו של דיור בבעלות LVMH. בית סן לורן הציג כהרגלו על רקע מגדל אייפל המואר והמרשים שהשתלב בצלליות שעיצב אנטוניו וקארלו — צרות, ארוכות מאוד ומחויטות. וקארלו יצר שיח בין החייטות הגברית של סן לורן לצלליות הארוכות של הכוריאוגרפית האמריקאית מרתה גרהאם, בשילוב צבעוניות יפהפייה וטונים מדויקים שרפררו להשראות מרקש בארכיון המותג. הקולקציה קרצה לשנות ה־80 אבל היא רלבנטית ועכשוויות. מריה גרציה קיורי הפכה גם היא את העבר למודרני בתצוגה מרהיבה. כמו ברבות מהקולקציות שלה היא מצאה השראה נשית, הפעם מהעבר הרחוק. קיורי חזרה לארכיון דיור וגם לקתרינה דה מדיצ'י האיטלקייה שנישאה למלך צרפת.
4 צפייה בגלריה
פנאי סן לורן למרגלות מגדל אייפל
פנאי סן לורן למרגלות מגדל אייפל
סן לורן למרגלות האייפל. צלליות ארוכות בהשראת מרתה גרהאם
( צילום: EPA)