סגור

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להיתקע בלולאת זמן מצחיקה, להתמוגג מהתככים וההשמצות שבין חמישה בשלנים חובבים, לרכוש יצירות אמנות ייחודיות מטקסטיל ולסעוד אצל מיטב השפים במינימום פגיעה בסביבה

טלוויזיה: להתמוגג מהתככים וההשמצות שבין חמישה בשלנים חובבים
באחד מפרקי העונה החדשה של “בואו לאכול איתי”, שעלתה לפני כשבועיים בכאן11, המשתתפים עושים חידון טריוויה על הסדרה. כי אחרי ארבע עונות, יש הרבה בשר — או לפחות הרבה משתתפים ומאכלים מוזרים — להיזכר בהם. המשתתפים באותו הערב ידעו את התשובות. כלומר הם הכירו היטב את הסדרה, צפו כנראה בכל פרקיה, ובכל זאת רצו להשתתף בה. מוזר.
ברור לגמרי מדוע אדם ירצה לצפות ב”בואו לאכול איתי”: האנשים יוצאי דופן (על הסקאלה שבין מצחיקים להזויים), המאכלים מגוונים (בין חביבים ללא־אכילים), הדינמיקות ביניהם מעולות, הוידויים שלהם בחדרי חדרים עסיסיים, וההערות של שי אביבי הקריין מושחזות. אבל מי לעזאזל רוצה להשתתף בסדרה? הרי אף אחד לא יוצא בה טוב (כולם נעים על הסקאלה שבין גזענים למוזנחים), הפרס הוא בסך הכל טיסה לאירופה וסביר להניח שאף אחד אפילו לא מבקש מהם מתכונים.
“בואו לאכול איתי” היא סדרה שמתחפשת לסדרה על אוכל, ובעצם עוסקת בטבע האנושי. סכיני המטבח אינן מעניינות אף צופה כמו הסכינים שנועצים מתמודדיה אחד בגב של השני. וככזאת היא מטעם משובח.
רותה קופפר
4 צפייה בגלריה
פנאי בואו לאכול איתי סדרה
פנאי בואו לאכול איתי סדרה
"בואו לאכול איתי". תוכנית על הטבע האנושי, לא על אוכל
(צילום: באדיבות כאן 11)
ספר: להזדהות עם ייסורי אם שבתה התרחקה ממנה
יחסי אמא ובת עומדים במרכז "איך לאהוב את בתך" (כנרת זמורה), הרומן היפה של הילה בלום, עורכת ספרותית ותיקה. הספר מתמקד ביואלה ולאה, אם ובת. במשך שנים הן היו חלק מתא משפחתי מאוחד ויפה — אמא, אבא ובת. אבל לאה מבקשת להתרחק, ואחרי שאביה נפטר, ניתקה מגע כמעט לגמרי עם אמה, שמצדה ממשיכה להתגעגע ועוקבת אחריה עד למקום הימצאה בהולנד.
"איך לאהוב את בתך" הוא ספר מהורהר שנוגע בפחד הורי עמוק — האם עוצמת האהבה לילדינו יכולה לפגוע בהם? לשבש את יחסינו עמם? כמו שכותבת בלום: "כל חיי הכרתי רק קומץ אנשים שהעידו על ילדות מאושרת. כל השאר ניצולים, לכולם ניתן הכל יותר מדי או פחות מדי, החיים הם תמיד מסע ארוך של החלמה מהילדות".
שירי לב ארי
4 צפייה בגלריה
פנאי איך לאהוב את בתך ספר
פנאי איך לאהוב את בתך ספר
(צילום: הוצאת כנרת זמורה דביר)
קולנוע: להיתקע בלולאת זמן מצחיקה
שנה אחרי שהפך לסרט הנצפה ביותר בתולדות שירות הסטרימינג "הולו", מגיע "פאלם ספרינגס" לקולנוע לב. אנדי סמברג מפיק ומככב בסרט הביכורים של הבמאי מקס ברבקוב, שלוקח את הרעיון הבסיסי מהסרט "לקום אתמול בבוקר" (1993) ומייבא אותו לדור המילניאלז: סמברג מגלם את ניילס, שתקוע בלולאת זמן בעיירה המדברית, כל בוקר הוא מתעורר מחדש לאותו יום שבו הוא מוזמן לחתונה של החברה של החברה שלו. עד שאשה צעירה בשם שרה (כריסטין מיליוטי), שהוא ניסה לחזר אחריה, נתקעת גם היא בלולאת הזמן איתו. החלק הראשון של הסרט הוא דימוי יפה לזוגיות - איך, והאם בכלל, זוגות יכולים לשרוד במצב של שגרה מונוטונית? החלק השני, שבו שרה מנסה למצוא איך להוציא אותם מהמצב, גורם לניילס לדאוג שמא ללא התערבות על־טבעית, אולי היא כלל לא תרצה בו. "פאלם ספרינגס" רחוק מלהיות הסרט הגאוני, המצחיק והעמוק שהיה "לקום אתמול בבוקר", אבל הוא גרסת כיסוי ממש חמודה שלו, ודימוי נפלא ואקטואלי לעולם שתקוע שוב ושוב בתוך אותן כותרות של סגר ומגפה.
יאיר רוה
4 צפייה בגלריה
פנאי פאלם ספרינגס סרט
פנאי פאלם ספרינגס סרט
"פאלם ספרינגס". דימוי יפה לזוגיות
(צילום: hulu)
שופינג: לרכוש יצירות אמנות ייחודיות מטקסטיל
"את לא נראית עפולאית" הוא השם המבריק שניתן לתערוכת המכירה שמציגה בימים אלה במתחם קול איל פו בנמל תל אביב כחלק מפרויקט המעודד תמיכה בעסקים קטנים ויצירה מקומית. בין המציגים: אמנית הטקסטיל הנהדרת קלאודיה מנוקיאן, שמזוהה עם עבודת הליבוד שלה, היוצרת דיאלוג בין בדים שקופים דקים לצמר אטום; נטע רמון המעצבת כותנות משי רכות בגוני לבן ושנהב, שמלות כותנה ופשתן לבנות יפהפיות; והאמנית הרב־תחומית דפנה קסטנבוים, שיוצרת צלחות חימר במראה תחרה עדינה ועבודות רקמה. קסטנבוים מרדדת מפיות ומפות בנות 100 שנה של סבתה או מפות פלסטיק פשוטות על החימר ליצירת טקסטורה ומרקם ויוצרת הכל בידיה, בלי אובניים. לקראת החג תוצע הנחה של עד 10% על כלל הפריטים.
עילית מינמר
4 צפייה בגלריה
פנאי צעיפים של מנוקיאן
פנאי צעיפים של מנוקיאן
צעיפים של מנוקיאן. דיאלוג בין שקוף לאטום
(צילום: רופינה פלדמן)
אוכל: לסעוד אצל מיטב השפים במינימום פגיעה בסביבה
יקב הרי גליל הפך כבר לפני כמה שנים ליקב בר קיימא, כלומר כזה המשתדל ככל האפשר לשמור על הסביבה כדי שגם הדורות הבאים יוכלו ליהנות ממנה. עכשיו חוברים אנשי היקב המצוין לכמה מהמסעדות הטובות של תל אביב לשבוע קיימות, שיימשך עד יום השני הקרוב ובמסגרתו יושם דגש על צמצום בזבוז מזון ושימוש בחומרי גלם מקומיים. השפים גיא אריש ממסעדת "משייה", מושיקו אברהם מ"אריא", מושיקו גמליאלי מ"בר 51", אסף גבאי מ"שיינע", גיל דהאן מ"וייס", אדר לוטן מ"שחקי שחקי", ותומר טל מ"גו"רג" וג"ון", יגישו כולם מנות מחומרי גלם מקומיים שעשויות תוך השתדלות לאפס פסולת, כלומר שימוש בכל חלקי בעל החיים. דהאן יתרכז בעגבניות, גבאי יגיש בויאבז, מרק הדגים הצרפתי המפורסם שבו משתמשים בכל חלקי הדג, אריש ישתמש במנגולד על כל חלקיו ועוד. חלק מהכנסות מכירות היין יתרמו למרכז לאיקלום חיות הבר באגמון החולה.
חיליק גורפינקל