סגור

דיסני נגד סקרלט ג'והנסון: "התביעה שהגישה מטרידה ועצובה ומתעלמת ממגפת הקורונה"

לאחר שכוכבת הסרט "אלמנה שחורה" הגישה תביעה נגד דיסני בטענה שהפרה חוזה עמה - כשהעלתה את הסרט לשירות דיסני פלוס במקביל לעלייתו בבתי הקולנוע - החליטה דיסני להגיב. "אין שום בסיס לתביעה הזו", מסרה החברה. "עמדנו בחוזה עם סקרלט במלואו, היא מתעלמת מההשפעות הקשות וארוכות הטווח של הקורונה"


חברת דיסני תוקפת בחזרה את סקרלט ג'והנסון, לאחר תביעת הענק שהגישה השחקנית נגד האולפנים בעקבות שידור הסרט בכיכובה "אלמנה שחורה" בדיסני פלוס במקביל לעלייתו בבתי הקולנוע.
במסגרת התביעה טענה ג'והנסון שהובטח לה כי הסרט יוקרן באופן בלעדי בבתי הקולנוע, והדגישה כי חלק ניכר מהשכר שהובטח לה על השתתפותה בסרט היה תלוי בתוצאות שלו באקרנים.
בעקבות התביעה השיבה דיסני מלחמה ויצאה למתקפה נגד ג'והנסון. "אין שום בסיס לתביעה הזאת", מסרה החברה. "זו תביעה עצובה ומטרידה במיוחד מכיוון שהיא מתעלמת מההשפעות הקשות וארוכות הטווח של מגפת הקורונה העולמית".
1 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 22.7.21 סקרלט ג'והנסון
מוסף שבועי 22.7.21 סקרלט ג'והנסון
סקרלט ג'והנסון. מתוך הסרט "אלמנה שחורה"
(צילום: MARVEL STUDIOS / PARAMOUNT PICTU)
לטענת דיסני, החברה "עמדה בחוזה של ג'והנסון במלואו ומעבר לכך, ושידור 'אלמנה שחורה' בדיסני פלוס הגדיל מאוד את היכולת שלה להרוויח תגמולים נוספים, מעבר ל-20 מיליון הדולר שהיא קיבלה עד היום".
על פי התביעה שהגישה השחקנית, נציגיה ביקשו ערובות לכך שהסרט ישודר בבתי הקולנוע במהלך 2019, בין היתר לאור החשש שלהם שמנהלי דיסני ישתמשו בסרט כדי לעבות את שירות הסטרימינג של החברה, דיסני פלוס. תביעתה של ג'והנסון כללה ציטוט של היועצת הראשית של מארוול, שהצהירה כי "אלמנה שחורה" ישוחרר כמו סרטים אחרים של החברה: יוצג במשך תקופה בבתי הקולנוע, לפני שהוא ייכנס לשוק הצפייה הביתית.
"אנו מבינים שאם התוכנית תשתנה, יהיה עלינו לדון בכך אתך ולהגיע להבנות כיוון שהעסקה מבוססת על סדרה של בונוסי ביצועים מאוד גדולים", אמרה היועצת.
ההצהרה הזאת ניתנה חודשים לפני שמגפת הקורונה שיתקה את תעשיית הקולנוע ואילצה אולפנים לשנות אסטרטגיות הוצאה לאור של סרטים. בתביעה נכתב שברגע שג'והנסון שמעה ש"אלמנה שחורה" ישוחרר בסטרימינג ובבתי הקולנוע במקביל, היא ניסתה לדון בכך עם מארוול, אך דיסני ומארוול לא הגיבו.
לא ברור כמה שולם לג'והנסון עבור תפקידה בסרט, או אם תשלום 20 מיליון הדולר של דיסני כולל תגמולים על ביצועי הסרט עד כה.