סגור
פנאי דיוויד ב תרגיע
לארי דיוויד בתרגיע (צילום: באדיבות YES)

כשג'רי הציל את לארי - פרק הסיום המעולה של תרגיע

בפרק האחרון והנצפה של "תרגיע" ששודר היום ומסיים רבע מאה של סדרת מופת, לארי דיוויד סוגר חשבונות גם עם פרק הסיום המושמץ של סיינפלד - והתוצאה? פשוט נהדרת

פרק הסיום של "תרגיע" הוא שניים במחיר של אחד. הפרק שודר בארצות הברית אתמול (א') בערב והיום ישודר אצלנו ב-yes ,HOT וסלקום tv. בכך הוא מסיים את הסדרה של לארי דיוויד ועל הדרך גם עושה תיקון לפרק הסיום המושמץ של "סיינפלד" - אותה סדרה שב"תרגיע" הוא היוצר המיתולוגי שלה.
ואיך זה היה? סליחה על התגובה הצפויה - פריטי פריטי גוד, כלומר נהדר. הפרק, שמביא את הסדרה הגאונית לסיומה בתום העונה ה-12 שלה, אחרי כרבע מאה, נקרא "לא נלמד לקח". הוא אומר את זה בפירוש בפרק, כאשר ילד שזרק עליו כדור בטעות ואמו מנסה לגרום לו לבקש סליחה ועל הדרך ללמד אותו לקח. "ילד, אני בן 76 ולא למדתי לקח בחיי" - אבל לפי הפרק למד גם למד.
בפרק הסיום לארי עומד למשפט ודווקא על מעשה טוב שהוא עשה. הוא מגיע לבית משפט באטלנטה, בתום עלילה שנבנתה לאורך העונה. הכל התחיל כאשר לארי נתן מים לדודה ריי (אליה אינגליש) כאשר זו עמדה בתור להצביע לבחירות, תור שהשתרך לאורך המדרכה ונמשך זמן רב. לארי בכלל לא ידע שהוא עובר בכך על החוק. במשך העונה הוא נהיה מין גיבור מקומי בגלל המעשה הטוב הזה, שהדגיש כמה החוק לא הוגן, במיוחד לאוכלוסיות מסוימות - דודה ריי היא אפרו-אמריקאית. אבל במשפט - ומכאן ספוילרים - מגיעים עדים רבים המעידים על אישיותו של לארי, והיא לא משהו. גיבור הוא לא, מוכיחים כולם, ועל הדרך מזכירים את כל השטויות הנפלאות של דייוויד לאורך השנים. הוא נשפט על מי שהוא ולא על המעשה.
בזה אחר זה באים גיבורי הפרקים הרבים והטובים ומספרים איזה איש נקלה הוא. כל מי שהסתכסך איתו במשך העונות עלה לדוכן - מהמתחרה שהקים לידו בית קפה שהעסק שלו נשרף, בעל מועדון הגולף טקהאשי שנזף בלארי שבטעות פגע בשחקן אחר בכדור שלו; קולונל אלכסנדר וינדמן השווה את לארי לפוטין ולטראמפ, בערך, ורייצ'ל רחלי שולי חמדה שרה'לה היינמן, סיפרה כיצד נאלצה לקפוץ מהמושב במנוף באתר סקי כדי לא להיות לבד עם גבר אחרי רדת החמה, ולארי לא הסכים לקפוץ בשבילה.
חבר המושבעים התבקש לקבוע איזה מן בן אדם הוא לארי. כך נאמר. חבריו של לארי טסו מהחוף המערבי כדי לתמוך בו. מאשתו לשעבר שריל, דרך ג'ף, סוזי, ליאון וריצ'ארד לואיס, שמת בחודש שעבר, נראה בפרק.
במטוס, ליאון (ג'יי ביי סמוב) מחליט לראות לראשונה "סיינפלד". יש לו הרבה תובנות עליה, מנקודת מבטו הייחודית. רק את הפרק האחרון עוד לא ראה, אבל שמע "שדפקת אותו". הנושא הזה מלווה את העונה האחרונה. לארי מחפש תיקון - ומהרגע שג'רי סיינפלד מגיע זה קורה.
המפגש ביניהם, כולו מודעות עצמית לעשייה המשותפת, מוכיח ששני גאוני הקומדיה האלה לא בכדי נהפכו לחשובים ביותר בדורם. הם מצחיקים אחד את השני ואת הצופים, ונהנים זה מזה. איזה שילוב, איזה זוג, איזה שיתוף פעולה. הם מוציאים את המיטב זה מזה. וגם בסוף ג'רי מציל את לארי, תרתי משמע ואת המורשת של שניהם - לא שאותו פרק גרוע באמת פגע בה. בפרק ב-2024 לארי סיים גם את הפרק ההוא מ-1998. מה נאמר, בסופו של דבר הלקח נלמד.