סגור
סיכת AI של HUMANE הוצגה בתערוכת האופנה בפריז
סיכת AI של HUMANE שהוצגה בתערוכת האופנה בפריז (צילום: Francois Durand/Getty Images)

הגאדג'ט המהפכני שעשוי להחליף את הסמארטפון הוצג בתצוגת האופנה בפריז

מותג האופנה הצרפתי קופרני הציג בתצוגת אביב קיץ 24 אביזר טכנולוגי קטן, מבוסס בינה מלאכותית, של חברת HUMANE שהוצמד לבגד כסיכת דש ועשוי לשנות לגמרי את חיי היומיום שלנו

תצוגת אביב קיץ 24 של המותג הצרפתי קופרני אולי לא סיפקה רגע ויראלי כמו זה עם בלה חדיד שעלתה בשנה שעברה למסלול בתחתונים בצבע עור ורוססה בידי קבוצת מדענים בספריי שהתייבש ונהפך במהרה לשמלה של ממש. ובכל זאת, מותג האופנה שנודע במתיחת גבולות הטכנולוגיה לא אכזב מהבחינה הזאת גם הפעם.
הבגדים השקופים לא חידשו דבר, המינימליזם והווייב החושני, הבטוח בעצמו - גם לא, וגם לא רבים מהפריטים הלבישים, יש שיאמרו קונבנציונאליים. הפעם היה זה אביזר טכנולוגי חדש, קטן, מבוסס בינה מלאכותית שהוצמד לבגד כסיכת דש ונוצר בשיתוף עם חברת הטכנולוגיה HUMANE, שהוקמה ב-2018 והצליחה לגייס עד כה השקעות של כ-230 מיליון דולר.
מעצבי אופנה מנסים להמציא את עצמם מחדש, ובשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בכלים דיגיטליים וטכנולוגיים חדשים גם בתחום, באמצעות תוכנות חדשות המאפשרות לראות וליצור בגד בצורות שונות והן משנות לא רק את הדרך שבה מעצבי אופנה יוצרים אלא גם את תפישת הבגד ומקומה של האופנה בעולם שבו חיים גם במרחבים וירטואליים.
בחשבון הטוויטר של חברת HUMANE מסבירים כי סיכת ה-AI האנושית הלבישה שהושקה בשבוע האופנה בפריז, נוצרה במיוחד כדי להשתלב בסגנון האישי של כל אחד ואחת, שיענדו אותה על כל בגד, ובחיי היום יום שלנו.
הסיכה החכמה הזאת היא אחד הגאדג'טים המדוברים בעולם. המכשיר הקטן הזה אינו זקוק לסמארטפון או לכל מכשיר אחר, כדי להיות פעיל, ויש בו אפילו משדר, שהופך את כף היד, למשל, לצג שלו. יש מי שטוענים שבבוא היום הוא יחליף את הסמארטפון. ב-9 בנובמבר תחשוף החברה את כל הפונקציות של הסיכה החכמה, המבוססת בינה מלאכותית.
חברת הטכנולוגיה שפיתחה את המכשיר הוקמה על ידי יוצאי אפל אימרן צ'אודרי, מעצב וממציא שהיה חלק מצוות הפיתוח של האייפון הראשון, ובתאני בונג'ורנו שנמנתה עם צוות הפיתוח של האייפד הראשון ועוד. יחד אתם עובדים עוד מהנדסים ושאר בעלי תפקידים שהיו בעברם עובדי אפל. "המכשיר מאזין לסביבה ושומע את כל מה שהעונד אותו שומע, רואה את כל מה שהוא רואה, רגיש לפרטים, לרבות מודעות בריאותית בכל הנוגע לצריכת מזון, למשל", הסביר צ'אודהרי בהרצאת טד באפריל. "הבינה המלאכותית תוכל לסייע לאדם לדעת אם חטיף מסוים בריא לו או עדיף שיימנע מאכילתו". באותה הרצאה גם הדגים צ'אודרי כיצד הסיכה החכמה מתרגמת משפט שאמר באנגלית לצרפתית קולחת בקולו שלו וכיצד ענה לשיחה שהתקבלה ועל כף ידו הוקרן זיהוי המתקשר .