סגור

הרכב האינדי "מלך אפס": "אנחנו לא מחכים לפריצה הגדולה"

חברי ההרכב יוצרים מוזיקה מקורית ובועטת ומלווים אותה בהופעה בטקסטים ציניים ומלאי הומור. בקרוב יוציאו אלבום חדש אך הם מעדיפים להישאר בשוליים. "נשמח אם עוד עשר שנים עדיין נעשה מוזיקה שאנשים יאהבו ושתכניס מספיק כסף כדי שנוכל להמשיך"

כשהאזנתי לביצוע של ההרכב "מלך אפס" לשיר "בוקר של כיף" באלבום המחווה ליענקל'ה רוטבליט, לא יכולתי להתעלם מהפרשנות הקודרת שמנוגדת לביצוע המקורי של תיסלם. הצפייה בקליפ שבו עומדים שי חזן ויהונתן סחרוף על הבמה מול האולם הריק של היכל התרבות, רק הדגישה זאת יותר. "בוקר זה לא כזה כיף", אומר חזן. "הרגיש לנו שאפשר לעשות מהשיר הזה משהו שהוא יותר שלנו, וזה קיבל משמעות שמבחינתנו יותר מתאימה לטקסט. קיבלנו תגובות טובות ממש. רוטבליט שלח הודעה שהוא מופתע ומבסוט מהשיר. תיסלם לא דיברו איתנו, אנחנו עדיין מחכים לטלפון".



ציניות היא מוטיב חוזר אצלם ובין השאר מה שהוביל לחיבור ביניהם. הם הכירו ב־2016 במכללת BPM בלימודי סאונד והפקה מוזיקלית. בערב הסיום חזן הציע לסחרוף להופיע איתו אך הוא סירב. "אחרי מאבקים קשים הוא הסכים. חצי שנה אחר כך התחלנו לעשות שטויות יחד, חיברנו מוזיקה לסיפורים קצרים ואיכשהו צמח ההרכב". איתם בהרכב גם המתופף עמרי ליבוביץ' ועל הקליפים הצלם והעורך יונה קפלן.

1 צפייה בגלריה
חברי ההרכב המוזיקלי מלך אפס מימין שי חזן ו יהונתן סחרוף פנאי
חברי ההרכב המוזיקלי מלך אפס מימין שי חזן ו יהונתן סחרוף פנאי
"מלך אפס"
(צילום: יונה קפלן)

"בעבודה על שיר יוצא בכל פעם משהו אחר. יש דינמיקה. אין איזו ציפיה או רצון להיות להקת רוק מצליחה. אנחנו לא מחכים לפריצה גדולה ולמעריצים שיחכו מחוץ לבית, אלא משתדלים ליהנות עד כמה שניתן. נשמח אם עוד עשר שנים עדיין נעשה מוזיקה שאנשים יאהבו ויכניסו מספיק כסף שנוכל להמשיך".
הם עדיין לא מתפרנסים ממוזיקה. לסחרוף יש עסק להקלטה ותמלול. "אני מקליט בבתי משפט, הכי חלטורה בעולם. זה נורא משעמם אבל מאפשר לעשות מוזיקה". חזן מנהל את העסק המשפחתי, מסעדת "סוזנה" ברמת הגולן. "חצי שבוע בתל אביב וחצי בגולן". חזן (30) נולד ומתגורר ברמת הגולן, סחרוף (30) נולד וגדל בתל אביב. הוא בנו של הזמר והמוזיקאי ברי סחרוף, מעדיף לא להתעכב על הייחוס המשפחתי, אך מבין את חוקי המשחק. "זה קצת מציק ששואלים. יש הרבה אנשים שאבא שלהם לא מוזיקאי והם נמשכים למוזיקה. אין שום מחשבות על שיתוף פעולה ואין סיבה לערב בין העולמות".
ומה סחרוף האב חושב על המוזיקה?
"הוא אומר שזה טוב אבל אני מניח שהוא לא אובייקטיבי. אם הוא היה חושב שזה חרא, הוא היה אומר? גם אני אוהב את שלו אבל אני לא אובייקטיבי, זה כמו שישאלו אם אני אוהב את האוכל של אמא".
“אנחנו לא מחפשים להתפרסם ולהשתמש בזה כדי להתקדם”, אומר חזן. “אם יאהבו את המוזיקה שלנו זה אחלה, אבל אנחנו לא רוצים שיבואו לשמוע כי הבן של בהרכב".
השבוע יצא הסינגל "נשאר בצד", הראשון מתוך אלבום שלישי שבדרך, שנכתב במהלך הסגר. "נהנינו כמעט בכל רגע השנה, אבל השיר יצא קצת רגשי ומזדהה עם התקופה ועם חוסר היכולת לראות קדימה", אומר חזן. ב־14.5 ב־13:00 ישיקו את הסינגל בהופעה מול קהל באוזן בר תל אביב. "זה כנראה יהיה יותר מצחיק ממוזיקלי", אומר סחרוף. חלוקת העבודה ביניהם מאוד ברורה. תהליך היצירה נעשה במשותף כשחזן הוא הזמר, הכותב והמלחין, וסחרוף הוא המפיק המוזיקלי והמעבד. "אני ממש לא אוהב להיות בפרונט מבחינה קולית. בגדול אני פסימיסט חסר אמונה וחזן צריך לדחוף כדי שדברים יקרו, אלה יחסי הכוחות בינינו. בדיעבד הבנתי שזה בדיוק מה שהייתי צריך, כי האינסטינקט שלי הוא להגיד ששום דבר לא יעבוד", אומר סחרוף. "הדינמיקה טובה, ועמוק בפנים הוא רוצה להיות חלק מהדבר הזה, הוא פשוט לא רוצה לקבל את תשומת הלב. לשכנע אותו לעלות לבמה להופיע לא היה פשוט, אבל יהיה כיף", אומר חזן.
מה אתם חושבים על המוזיקה בארץ?
"רוב מוזיקת המיינסטרים סובבת סביב טרנד ואני פחות מתחבר לזה. לפני כמה שנים זה היה מזרחית והיום זה היפ הופ. אני יודע שזה קצת להכליל, אבל מה שבשוליים יותר מגניב, דברים שאנשים עושים בבית בלי לנסות להיות מחוברים לסצנה, ולתחושתי בארץ פחות דוחפים דברים כאלה למיינסטרים", אומר חזן.