סגור

הקץ להדוניזם: הקולקציה החדשה של גבריאלה הרסט

גבריאלה הרסט, המעצבת החדשה של קלואה, שמה דגש בקולקציה הראשונה שלה על ערכי קיימות ומיחזור

אהבה לטבע, עבודות יד, חומרים טבעיים ואופנה בת־קיימא. המעצבת גבריאלה הרסט, שהשיקה קולקציה ראשונה שלה למותג קלואה בשבוע האופנה בפריז המתקיים כעת, מיישמת את התפיסה הזאת מאז 2015 גם במותג הנושא את שמה. הקולקציה הראשונה שלה לקלואה, שכוללת 30 לוקים, לוותה בסרט שצולם ברחובות רובע סן ז’רמן הנתונים בעוצר לילי, לרגל מה שהיה אמור להיות יום הולדתה ה־100 של גבי אגיון, מייסדת בית האופנה.


המחווה של הרסט לשורשיה האורוגוואיים ניכרת בבגדים בצד האג’נדה הסביבתית שלה, והחותם שהיא מטביעה על המותג הצרפתי ברור: הרסט, פעילה סביבתית, מצליחה לייצר קולקציות יוקרה על־זמניות המשקפות את תפיסותיה גם למותג הנושא את שמה וחביב על על מייגן מרקל, מלניה טראמפ , לורן האטון ורבות אחרות. מינויה למנהלת האמנותית של בית האופנה הצרפתי מלמד אולי על השינוי המתבקש בעולם האופנה ובמותגי יוקרה. קלואה של תאגיד ריצ’מונט השוויצרי צריכה לנווט בעולם החדש, והיו”ר החדש, ריקרדו בליני, חולק עם הרסט את האמונה בערכים סביבתיים. “יוקרה הדוניסטית”, אמרה אחרי התצוגה, “תיעלם אחרי המגפה. אני מקווה שאנשים ייטו יותר כלפי קראפט ואיכות”.

1 צפייה בגלריה
גבריאלה הרסט המעצבת החדשה של מותג הבגדים קלואה פנאי
גבריאלה הרסט המעצבת החדשה של מותג הבגדים קלואה פנאי
הרסט בתצוגה של קלואה בשבוע האופנה בפריז
(צילום: CHLOE)

קיימות היא בעצם המפתח לקולקציה, ערך עליון - השראה, והיא ניכרת בחומרים, בטכניקה ובצבעים האורגניים. רק אחרי שנמצאו החומרים הראויים, רק אז עוצבה הקולקציה עצמה ולא ההפך. לדברי הרסט, טביעת הרגל הפחמנית של קולקציית סתיו 2021 של קלואה קלה ב-400% מהקולקציה של המותג שהוצגה בחורף שעבר. “הפחתנו את כמות הכותנה ואנחנו משתמשים בבדים שדורשים פחות כימיקלים, קוטלי עשבים וחומרי הדברה”, אמרה הרסט ל”ביזנס אוף פאשן”. “80% מהקשמיר שלנו ממוחזרים”.
בקולקציה היפה נעשה שימוש בשאריות בדים מקולקציות עבר של בית האופנה, בסטוקים שנשארו לספקים, בתיקי וינטג’ של המותג, וזכו לחיים חדשים בעבודת טלאים משאריות בדים וצמר. “בעבר אנשים לא אהבו להשתמש במונח סטוקים ישנים ביוקרה. עכשיו זה מובן מאליו”, היא מודה.
ויש גם שיתוף פעולה עם ארגון שלטר־סוט שייסד ב־2014 המעצב ההולנדי באס טימר ומטרתו לספק לחסרי בית מעילים המשמשים גם כשקי שינה ועשויים מבגדי ספורט ממוחזרים. הרסט שנולדה בחווה באורוגוואי וגדלה במונטווידאו, מוכרת בסגנונה הנקי, ואם בקולקציה שהשיקה בניו יורק בחודש שעבר למותג שלה היתה נשיות חושנית בצד אנדרוגיניות מתוחכמת, הרי שבקלואה היא משדרת קוליות לא מתאמצת, בוהמייניות בורגנית.
סריגים ופונצ’ואים יפהפיים שואבים השראה מארכיון קלואה ובה בעת משורשי משפחתה של הרסט באורוגוואי, שם גם נעשים חלק מהפריטים. כאלה הם תיק מוצ’ילה מקשמיר ממוחזר, ו־50 תיקי אדית שנרכשו ב־eBay ונהפכו כל אחד מהם בידיה לוואן אוף א קינד. “אני משתוקקת לפריט על־זמני כמו תיק אדית שהיה לי מגיל 16 ועד היום אני אוהבת אותו”, אמרה ל”ביזנס אוף פאשן”. “אני רוצה ליצור דברים שנשים ירצו ללבוש כל חייהן”. הקולקציה הראשונה שלה מכילה לא מעט פריטים כאלה.