סגור
יו"ר ההתאחדות הכדורגל של ספרד לואיס רוביאלס מחבק את ג'ני הרמוסו לאחר משחק הגמר
רוביאלס והרמוסו. שחקנית הנבחרת אמרה שהנשיקה היתה בניגוד להסכמתה (צילום: FRANCK FIFE / AFP)

שערוריית הנשיקה: נשיא ההתאחדות הספרדית הודיע שיתפטר מתפקידו

לואיס רוביאלס, שנישק שחקנית בגמר גביע העולם ללא רצונה, אמר בריאיון כי "הוא לא יכול להמשיך בעבודתו" ובכוונתו להגיש את התפטרותו

לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית בכדורגל, אמר היום (ראשון) כי בכוונתו להתפטר מתפקידו. זאת לאחר הנשיקה הכוחנית לכוכבת הנבחרת הספרדית, ג'ני הרמוסו, על הפודיום בגמר גביע העולם לנשים בחודש שעבר, התלונה הפלילית שהגישה נגדו בשבוע שעבר וכמובן הלחץ הציבורי.
האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. רוביאלס סירב תחילה להתפטר מתפקידו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה. אולם היום הוא אמר בריאיון כי "הוא אינו יכול להמשיך בעבודתו". בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות כתב: "אני בטוח באמת שלי ובכך שאני חף מפשע, להאשים אותי ללא הוכחות לא יתרום שום דבר".
ביום רביעי האחרון, הרמוסו הגישה תלונה רשמית נגד רוביאלס והאשימה אותו ב"תקיפה מינית". לאורך כל הדרך טענה הרמוסו כי הנשיקה לא הייתה בהסכמה. נשיא ההתאחדות טוען כאמור לחפותו. הוא הודה כי נעשו "כמה טעויות ברורות", שעליהן הוא מתחרט, אך "בשום צורה לא הייתה תוקפנות או אי נוחות בעת הנשיקה".
בשבוע שעבר ההתאחדות הספרדית החליטה לפטר את וילדה חורחה, מאמן הנבחרת ומי שנחשב למקורבו של נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס. זאת למרות הזכייה ההיסטורית במונדיאל. במקומו מונתה העוזרת שלו מונטסה תומה האוסטרית, שהפכה לאישה הראשונה אי פעם בתפקיד.
יש לציין כי מאז אותו אירוע, ולמעשה עד הערב, רוביאלס סירב לעזוב את תפקידו וטוען כי הוא זה שנעשה לו עוול. בהודעה רשמית שפרסם המשיך לטעון כי הנשיקה להרמוסו על הפודיום בסיום גמר המונדיאל "הייתה בהסכמת שני הצדדים".
הסירוב ההוא של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו. כעת, לפחות על פי הציטוטים האחרונים, זה עומד לקרות.