סגור

דמי הניהול בדיזנגוף סנטר נמוכים ביחס לסביבה

דו"חות חברות הניהול הפכו עם השנים ל"סוד" שחברות הנדל"ן מעדיפות לא לחשוף בפני שוכריהן. דיזינגוף סנטר הוא אחד הקניונים היחידים שהסכימו לחשוף דו"ח זה בפני השוכרים, אולי בשל גאוותו להיות זה שגובה את דמי הניהול הזולים ביותר ביחס לסביבתו

דו"חות חברות הניהול הפכו עם השנים ל"סוד" שחברות הנדל"ן מעדיפות לא לחשוף בפני שוכריהן. אחד היחידים שהסכימו לחשוף בפני השוכרים את הדו"ח הוא קניון דיזנגוף סנטר, שמספק הצצה לעלות של ניהול קניון גדול.
על פי הדו”ח של דיזנגוף סנטר, דמי הניהול שגובה הקניון משוכרים עומדים על 68.7 שקל למ"ר. לשם השוואה, דמי הניהול בקניון איילון ברמת גן עומדים על 72.5 שקל למ"ר, בעזריאלי תל אביב על 81.6 שקל למ"ר, ובקניון הזהב על 100 שקל למ"ר.
1 צפייה בגלריה
דיזינגוף סנטר ריק קורונה וירוס
דיזינגוף סנטר ריק קורונה וירוס
דיזינגוף סנטר
(צילום: רויטרס)
בשנת 2021 עלות ההפעלה של דיזנגוף סנטר הסתכמה ב־30.5 מיליון שקל. בין ההוצאות: 3.6 מיליון שקל לאחזקת מזגנים, מעליות, דרגנועים ומשכורות בתחום זה; 3.4 מיליון שקל הוצאות חשמל; 5 מיליון שקל לשמירה וביטחון; 4 מיליון שקל לפרסום ושיווק; 4.9 מיליון שקל להוצאות ניקיון; מיליון שקל עבור ביטוחים; ו־3 מיליון שקל הוציאה חברת הניהול של הסנטר עבור משכורות ההנהלה והמינהלה בקניון. מהסכום הכולל גזרה החברה דמי ניהול בגובה 15% מכל השוכרים, שהסתכמו ב־4.5 מיליון שקל. מלבד ההוצאות, הכנסות המתחם מירידים ותערוכות, בית קולנוע, חניון ומענק קורונה עמדו על 29.7 מיליון שקל.