סגור

רשות התחרות בודקת את החברות ויסוצקי, וולט ויבואנית לגו

כך לפי דברים שאמרה מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן, בדיון בנושא יישום חוק התחרות שנערך בוועדת הכלכלה. יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל ביטון, תקף את הרשות: "ביקשתם ב-2018 סמכויות להכריז על מונופולים וקיבלתם, אבל עד היום לא קרה עם זה כלום"; כהן: "אנחנו עובדים על תיקים רבים, לא על כולם אפשר לפרט"

רשות התחרות בודקת את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, כמו גם את חברת וולט וחשש להפרת חוקי התחרות של יבואן לגו: כך הודיעה הבוקר (ב') ממלאת מקום הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, בדיון מיוחד שיזם יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, על יישום חוק התחרות.
בפתח הישיבה אמר היו"ר ביטון כי "אנחנו רוצים את הרגולטורים שלנו נמרים ואריות ורוצים להיות הגב שלהם", ושאל "מתי יבוא היום שלא רק העיתונות תחשוף עוולות אלא גם הרשות תחשוף בכל שבוע קרטל או מונופול סמוי ותכריז עליו ככזה". הממונה כהן הודתה כי העבודה עוד רבה, ואמרה: "אנחנו עובדים בימים אלה על תיקים רבים, לא על כולם אפשר לפרט, בוודאי לא בנוגע לתיקים שנמצאים באכיפה פלילית. אנחנו בודקים את המעמד המונופוליסטי של ויסוצקי, בודקים את וולט ואת הפרת חוקי תחרות של יבואן לגו. הדברים מתפתחים עם הזמן. אני שומעת את הביקורת הרבה שנמתחת על הרשות, והיא במידה רבה עושה עוול. מדובר בעובדים מהטובים בתחומם, שקמים כל בוקר ורואים את הצרכן לנגד עיניהם ובאים לרשות לעשות את תפקידם. אין לנו פתרונות קסם".
1 צפייה בגלריה
מ"מ ראש רשות התחרות עו"ד מיכל כהן
מ"מ ראש רשות התחרות עו"ד מיכל כהן
מ"מ הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן
(צילום: נמרוד גליקמן)
על כך אמר היו"ר ביטון: "האחריות היא של מנהלים ויושבי ראש, ואם אין רוח וחזון ומנהיגות מה יעשו העובדים. את העובדים שלך אנחנו מעריכים, אבל רוצים שיתנו להם כוח לפרוץ גבולות ולעבוד. ביקשתם ב-2018 סמכויות להכריז על מונופולים וקיבלתם, אבל עד היום לא הוכרז אף מונופול מאז השינוי הזה. לפי המסמך שלכם, יש רק 50 מונופולים - אז לא כדאי להסיט את העניין לעובדים. הוועדה יודעת לדאוג לעובדים ולכבד אותם".