סגור
מרכז הפצה של אסוס בבריטניה
מרכז הפצה של אסוס בבריטניה (צילום: בלומברג)

הרגולטור הבריטי חושד: בוהו ואסוס הונו בשם "השמירה על הסביבה"

רשות ההגבלים הבריטית חוקרת האם ענקיות האופנה ביצעו "גרינווש". בין היתר הרשות תבדוק אם מוצרים תויגו בני קיימא לא לפי התקן

רשות ההגבלים העסקיים בבריטניה תחקור האם ענקיות אופנה כמו אסוס ובוהו מוליכות שולל את הקונים בנוגע להצהרות הסביבתיות לגבי הפריטים שלהן ויחפשו ראיות ל"גרינווש", על כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
החקירה היא חלק מהמאמצים המוגברים מצד הרגולטורים בממלכה לבדוק שחברות לא מפריזות בתיאור היוזמות הירוקות שלהן בניסיון למשוך צרכנים בעלי מודעות סביבתית, וכדי לזכות במיליארדי דולרים מקרנות השקעה המבוססות על נושאי אקלים. "אנשים שרוצים לקנות בצורה ירוקה צריכים להיות בטוחים שלא מוליכים אותם שולל", מסרה שרה קרדל, מנכ"לית רשות התחרות והשווקים (CMA) בבריטניה. "מוצרים ידידותיים לסביבה וברי קיימא יכולים להיות בעלי תפקיד גדול בבהתמודדות עם שינוי האקלים, אך רק אם המאמצים אמיתיים".
מלבד הרשתות המקוונות אסוס ובוהו, רשות ההגבלים חוקרת גם את הרשת George at Asda, שלה גם חנויות פיזיות רבות בבריטניה. קרדל הדגישה כי אם החקירה תמצא ששלוש החברות הוליכו שולל את הלקוחות, ינקטו נגדן צעדי אכיפה, כולל בבית המשפט במידת הצורך. עוד הוסיפה כי החקירה הזו מסמלת "את תחילת" עבודת הרשות בסקטור הביגוד.
לפי הדיווח, ברשות עדכנו את החברות בחששות שלהן ויחלו לאסוף ראיות שיעזרו לקבוע אם בוצעו הפרות של חוקי ההגנה על הצרכן. בין הדברים שייבדקו יהיו אם הניסוחים בשיווק בגדים, נעליים ואקססוריז עמומים מדי ואם הקריטריון שבו השתמשו החברות כדי לתייג מוצרים כבני קיימא הוא נמוך מכפי שסביר שהצרכנים יצפו לו. בשנה שעברה פרסמה הרשות תקן להצהרות סביבתיות, שאמור לספק לחברות וללקוחות הנחיות כדי לוודא שההצהרות הסביבתיות לגבי המוצרים הן אמיתיות ולא מוליכות שולל.
אסוס ובוהו מסרו בהצהרות נפרדות כי בכוונתן לעבוד ביחד עם רשות ההגבלים וכי הן מחוייבות לספק מידע מדויק לגבי המוצרים שלהן. החקירה יוצאת לדרך על רקע התגברות הלחץ העולמי המופעל על תעשיית האופנה לנקות את ההתנהלות שלה. לפי הנתונים שאספו באו"ם, תעשיית האופנה היא הצרכנית השנייה בגודלה של מים, אחרי סקטור החקלאות. היא גם אחת המזהמות בעולם — לפי ההערכות תעשיית האופנה אחראית לעד 8% מפליטות הפחמן.