סגור

התחזית אופטימית, אך המציאות מראה תמונה אחרת: רווחי אסוס צנחו ב-87%

מחצית שנה ראשונה גרועה לקמעונאית האופנה המקוונת, כשברקע שיבושים ברשרת האספקה העולמית ואינפלציה גוברת - כבר באוקטובר פרסמה אזהרת רווח עבור 2022; מניית אסוס נפלה מתחילת השנה ב-71% בלונדון; אך בחברה מעריכים כי הצמיחה במכירות תואץ במחצית השנייה

קמעונאית האופנה המקוונת אסוס asos דיווחה על צניחה של 87% ברווח במחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית, על רקע השיבושים בשרשרת האספקה שפגעו בזמינות המלאי ובשל האינפלציה הגוברת. עם זאת, בחברה שמרו על התחזית לשנה כולה ללא שינוי.


אסוס הבריטית, שבאוקטובר פרסמה אזהרת רווח עבור השנה הנוכחית, דיווחה כעת כי הרווח המותאם לפני מס עבור ששת החודשים, עד ה-28 בפברואר, עמד על 14.8 מיליון פאונד (19.3 מיליון דולר), ירידה מ-112.9 מיליון פאונד בתקופה המקבילה שנה קודם לכן.

1 צפייה בגלריה
אסוס ASOS אופנה
אסוס ASOS אופנה
חנות של אסוס ASOS
(צילום: בלומברג)

ההכנסות עלו ב-4% ל-2 מיליארד פאונד. כמו כן, דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 4.4 מיליון פאונד, לעומת רווח תפעולי של 109 מיליון פאונד בשנה שעברה.
מלבד הסרת התרומה של רוסיה למכירות בחצי השני של השנה בשל ההחלטה בחודש שעבר להפסיק את הפעילות במדינה, באסוס שמרו על התחזית לשנה הנוכחית ללא שינוי.
עם זאת, בחברה ציינו כי יש סיכון גבוה יותר לתחזית מבדרך כלל, בשל ההשפעות של הלחצים האינפלציוניים על הצרכנים. בכל זאת, באסוס מעריכים כי על אף האתגרים החיצוניים, הצמיחה במכירות תואץ במחצית השנייה של השנה.
מניית אסוס נפלה בבורסת לונדון ב-71% בשנה האחרונה, וסגרה ביום שני על מחיר של 1,538 פני המעניקים לחברה שווי של 1.54 מיליארד פאונד.