סגור

סופי: ריטיילורס מקבוצת פוקס רכשה את אנרג'ים תמורת 34 מיליון שקל

החברה הבת של קבוצת פוקס, שאחראית על פעילות מותגי הספורט שלה, תשקיע בשלוש השנים הראשונות 15 מיליון שקל בחנויות. בנוסף הודיעה היום ריטיילורס כי קיבלה את זכויות ההפצה בישראל של מותג הספורט הבינלאומי CONVERSE

נחתמה סופית עסקת ריטיילורס-אנרג'ים. החברה הבת של קבוצת פוקס, שאחראית על פעילות מותגי הספורט שלה, תשלם 34 מיליון שקל ותרכוש בעלות מלאה על חברת אנרג'ים וחברת אנרג'ים קונספט בע"מ, מבעלי המניות בחברות. פרי ארנון ופרחיה משה מחזיקים כל אחד ב-50% מהון המניות של אנרג'ים וב-80% מהון המניות של אנרג'ים קונספט, ובעל מניות נוסף מחזיק ב-20% מהון המניות של אנרג'ים קונספט.
המוכרים יעניקו לאנרג'ים שירותים לתקופה של שנה ממועד השלמת העסקה. ריטיילורס תשקיע בשלוש השנים הראשונות 15 מיליון שקל בבינוי חנויות, ותממן את הרכישה ממקורות עצמאיים.
לפי ההסכם, התמורה תהיה כפופה להפחתות (ככל שיידרשו) במועד השלמת העסקה, בהתאם לספירת מלאי. עוד נקבע, כי אנרג'ים תהיה רשאית, באופן חד צדדי, להביא את הסכם השירותים לסיומו בהודעה מוקדמת של 30 יום. ההסכם כפוף לתנאים מתלים להשלמת העסקה שכוללים, בין היתר, קבלת אישורי צדדים שלישיים לרבות הממונה על התחרות; הון עצמי מינימלי למועד ההשלמה כפי שסוכם בין הצדדים; והסכמות להארכת התקשרות החברות עם ספקים מסוימים כפי שהוסכם בין הצדדים.
לפי נתונים שמסרה החברה על אנרג'ים, הכנסות החברה במחצית הראשוינה של 2021 הסתכמו ב-39 מיליון שקל, והרווח התפעולי עמד על 8 מיליון שקל. הרווח הנקי במחצית השנה עמד על 5.5 מיליון שקל. את שנת 2020 סיימה אנרג'ים עם הכנסות בהיקף של 109 מיליון שקל, רווח תפעולי של 31 מיליון שקל ורווח נקי של כ-22 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
דובי שנידמן מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר
דובי שנידמן מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר
דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס, בחנות פוטלוקר
(צילום: אוראל כהן)
בתוך כך, הודיעה היום (א') ריטיילורס כי קיבלה את זכויות ההפצה של מותג הספורט הבינלאומי, CONVERSE, שהופץ עד היום על ידי קבוצת MGS שבבעלות משפחת מוליוב, יבואנית אדידס לישראל.
ריטיילורס התקשרה בהסכם מחייב עם קונברס, ותקבל את זכויות ההפצה למשך 4.5 שנים, החל מיולי 2022. קונברס היא חברה אמריקאית שעוסקת בעיצוב ושיווק של הנעלה ואופנת ספורט. החברה נוסדה בארה"ב בשנת 1908, ומשנת 2003 היא חברה בת של NIKE. מטה החברה ממוקם בבוסטון.
ההסכם של ריטיילורס מול קונברס כולל התחייבות של החברה לעמידה ביעדים שנתיים של רכישת מוצרים מקונברס במהלך תקופת ההסכם, והתחייבות להוצאות שיווק. קונברס רשאית למכור את המותג ללקוחות אסטרטגיים שלה ולקמעונאים שפועלים בישראל. ההסכם בין הצדדים קובע כי קונברס תהיה רשאית לפעול גם בערוץ הקמעונאי, אך בכוונת הצדדים להתקשר בהסכמים שיעניקו לריטיילורס זכויות להקמת חנויות ואתר סחר. קונברס גם תעניק לקבוצת פוקס הנחות ברכישת המוצרים ממנה. עוד הוסכם, כי שנתיים לאחר תחילת הזכיון יוכל כל צד להביא את ההסכם לסיום שישה חודשים מראש.