סגור

בלעדי
שופרסל במגעים לרכישת קרביץ לפי שווי של 300 מיליון שקל

הרשת מנהלת מו"מ עם קרביץ לאור סינרגיה בעסקי שתי החברות, אך בין הצדדים קיימים עדיין פערים. שופרסל מעוניינת לרכוש 100% ממניות רשת הציוד המשרדי, בפעם אחת או בשלבים, אולם ייתכן שבשלב ראשון תרכוש רק את השליטה. קרביץ: גאים ששופרסל בין הפונים אלינו

שופרסל מנהלת מגעים לרכישת רשת הציוד המשרדי ומכשירי הכתיבה קרביץ. לכלכליסט נודע כי המגעים מתנהלים סביב שווי של 300 מיליון שקל לרשת וכי בין הצדדים קיימים עדיין פערים.
שופרסל מעוניינת לרכוש 100% ממניות הרשת, בפעם אחת או בשלבים, אולם ייתכן שבשלב ראשון תרכוש רק את השליטה, 51%.
שופרסל ניסתה בעבר לרכוש את קרביץ, וב־1995 ניהלה מו"מ לרכישתה, אבל ישראל אורן, ממייסדי הרשת, התעקש להישאר עם 51% מהמניות והעסקה לא הבשילה.
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן דן אנד ברדסטריט
איציק אברכהן דן אנד ברדסטריט
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל
כיום שופרסל היא חברה ללא גרעין שליטה, המנוהלת בידי איציק אברכהן. השנה אמר אברכהן כי בכוונת הרשת להתרחב גם על ידי רכישות. הרשת החליטה לנהל מגעים עם קרביץ לאור סינרגיה בעסקי שתי החברות.
ייתכן מאוד ששופרסל גם תבקש להסב חלק מסניפי קרביץ, שמצויים במרכזי ערים, לסניפים קטנים של הרשת ולמכור בהם מוצרי מזון במתכונת של חנויות סבן אילבן, הרשת שאמורה להיכנס לישראל עם אלקטרה צריכה, שהופכת להיות המתחרה הבולטת של שופרסל בתחום קמעונאות המזון. עם זאת המו"מ נמצא בתחילתו ועד לחתימה ישנה עוד דרך לא קצרה.
2 צפייה בגלריה
קרביץ ציוד משרדי
קרביץ ציוד משרדי
סניף של קרביץ
קרביץ חיפשה בשנה האחרונה שותף פיננסי לרכישת 20% ממניותיה, אבל הגופים שהתעניינו לא הגיעו להסכמות עם הבעלים אלון רונן לגבי עסקה.
כיום מונה הרשת 66 סניפים ומרכז לוגיסטי בעיר מודיעין. חלק מהחנויות הן בבעלות וחלק בזכיינות. הלקוחות של החברה מתחלקים בין המגזר העסקי, שמהווה נתח משמעותי מפעילותה, ובין המגזר הפרטי, שרוכש את הציוד בחנויות הרשת. מחזור ההכנסות שלה מוערך בלמעלה מחצי מיליארד שקל בשנה, והרווח השנתי מוערך ב־20-15 מיליון שקל. לקרביץ גם אתר מכירות אונליין, שצבר תאוצה בשנים האחרונות.
בעלי קרביץ הם אלון רונן (55) וגרושתו, שהיא בתו של ישראל אורן, שהיה חתנו של מייסד הרשת נתן קרביץ, שעלה מרוסיה וב־1925 ייסד את הרשת, אחת מרשתות הקמעונאות הראשונות בארץ.
במהלך שלושה עשורים היתה לקרביץ חנות אחת בתל אביב, ובשנות החמישים החל אורן לפתוח סניפים נוספים בערים נוספות.
משופרסל נמסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לשמועות כאלה ואחרות, בין אם הן נכונות ובין אם הן לא".
קרביץ בתגובה: "מדובר בחברה פרטית בת 95 שנה מצליחה ומובילת שוק, שמקבלת אינספור פניות. אנחנו גאים שגם שופרסל בין הפונים".