סגור

התחדשות עירונית באזור: 730 יח"ד, מהן 100 לדיור בר השגה ייבנו במתחם אופיס טקסטיל

הוועדה המחוזית החליטה על הפקדת התוכנית למפעל אשר נסגר בהסדר פשרה ברקע לטענות לגבי זיהום סביבתי; התוכנית החדשה כוללת גם 45 אלף מ"ר של מסחר ותעסוקה; יזמיות הפרויקט: אמות השקעות, קרן ריאלטי ואפריקה ישראל מגורים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב החליטה על הפקדת התוכנית להתחדשות עירונית ברשות המקומית אזור, במקום המפעל 'אופיס טקסטיל' שיפונה לטובתה. התוכנית, שביוזמת אמות השקעות, אפריקה ישראל מגורים, וקרן ריאליטי, משתרעת על שטח של כ-50 דונם, ונמצאת בצפון מערב הישוב, צפונית לכביש אחד, דרומית לרחוב משה שרת והגשר הירוק המחבר את המועצה לפארק אריאל שרון מהמזרח.
התוכנית כוללת 730 יחידות דיור בתמהיל מגוון, ובמבני מגורים בני 8 עד 27 קומות. מסך כל יחידות הדיור, כ-70 יוקצו עבור דירות קטנות וכ-100 מיועדות לדיור בר השגה במחיר מופחת. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-44.6 אלף מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, וכ-32.3 אלף מ"ר עבור מבני ציבור שיוקמו בבנייה נפרדת, וכחזית פעילה של רחוב משה שרת.

1 צפייה בגלריה
אזור התחדשות עירונית במקום מתחם אופיס טקסטיל
אזור התחדשות עירונית במקום מתחם אופיס טקסטיל
אזור. הדמיה של מתחם אופיס טקסטיל אחרי התחדשות עירונית
(הדמיה: יסקי מור סיוון)

מדובר במתחם שנרכש בשנת 2017 במסגרת הליך של כינוס לנכסי אליעזר פישמן על ידי קרן ריאליטי (67.4%) ולפי שווי של 150 מיליון שקל. לרכישת המתחם היה שותף גם בנק לאומי, ויתרת הזכויות במתחם מוחזקות על-ידי אמות השקעות. ביולי 2021 רכשה אפריקה ישראל מגורים שליש מהקרקע שבבעלות קרן ריאליטי ובנק לאומי תמורת 122.5 מיליון שקל.
בהיבט הסביבתי, התוכנית נמצאת בצמידות לגשר הולכי רגל עתידי לפארק 'אריאל שרון'. כמו כן, התוכנית קובעת כי המרפסות הפונות לכביש 1 חייבות להיות מגוננות ולייצר חזית ירוקה, על מנת לצמצם רעש וזיהום מהכביש, ולהתחבר בצורה אורגנית לפארק אריאל שרון הסמוך. בהיבט התחבורתי, התוכנית נמצאת בסמיכות לתחנת M3 של המטרו העתידי.
מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, ארז בן אליעזר המשמש גם שמ"מ יו"ר הוועדה אמר לאחר ההחלטה על הפקדה, "אחד מכלי פיתוח והתחדשות המחוז הוא פינוי מבנים ומפעלים בעלי השפעות סביבתיות שליליות לצד גיבוש חזון לפיתוח סביבה עירונית מקיימת בעירוב שימושים נרחב".