סגור
לופט למכירה של ג'ון לנון ויוקו אונו בסוהו ניו יורק
הלופט למכירה של ג'ון לנון ויוקו אונו בסוהו, ניו יורק (צילום: Google Maps)

למכירה ב-5.5 מיליון דולר - הדירה של ג'ון לנון ויוקו אונו במנהטן

הבית הראשון של הזוג בסגנון הלופט עומד למכירה לראשונה זה 50 שנה, ועד כה שימש מרחב עבודה עבור חברת ההפקות של אונו ובנה. המבנה בשטח של 356 מ"ר, מיועד למגורים ולמסחר וכולל זכויות בנייה של עד שלוש קומות נוספות

הבית הראשון של ג'ון לנון ויוקו אונו בניו יורק מוצע למכירה עבור 5.5 מיליון דולר לאחר ששימש את משפחת אונו במשך יותר מ-50 שנה. בני הזוג רכשו את הבית בן שתי הקומות בשכונת סוהו במנהטן בסתיו 1971, זמן קצר לאחר התפרקות הביטלס ויציאת אלבום הסולו השני של לנון "Imagine". הם חיו שם עד 1973, אז עברו לבניין דקוטה באפר ווסט סייד של העיר. לנון נרצח מחוץ לבניין ב-1980, ואונו המשיכה לגור שם במשך 50 השנים הבאות.
המבנה בסגנון הלופט ברחוב ברום, עם חזית זכוכית משובצת ייחודית, נמצא בבעלות Sekhmet Productions , חברה המנוהלת על ידי אונו ובנה, שון אונו לנון, כך לפי הניו יורק טיימס, שדיווח לראשונה על הרישום. המבנה בשטח של 356 מ"ר, נבנה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. הוא מיועד למגורים ולמסחר כאחד וכולל זכויות בנייה של עד שלוש קומות נוספות, כך לפי פול סמדבק מצוות שוקי ההון של JLL, המשווק את הנכס עם גות'רי גרבין.
קומת הקרקע כוללת גלריה בגובה 14 מטר, חלל מגורים עם מטבח פתוח וחדר שינה מאחוריו, עם חלון וחדר רחצה צמוד. בקומה השנייה יש חלל גלריה דומה בחזית עם אולפן סאונד מאחוריו. "עד כה, יש עניין רב בנכס, בעיקר גלריות לאומנות", אמר סמדבק.
אונו סיימה תקופה רק בשנה שעברה, כשעזבה את הדקוטה לאחר חצי מאה שבה סייעה לעצב את המורשת של אותו בניין שיתופי אייקוני. כעת היא גרה בחווה בקטסקילס - בית נוסף שאותו רכשה עם לנון, עוד ב-1978, כך לפי דיווח של ה"דיילי מייל" בשנה שעברה.