סגור
שטח תוכנית חוף התכלת בהרצליה
שטח תוכנית חוף התכלת בהרצליה (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
סוף למחלוקת על חוף התכלת בהרצליה: המדינה תכין התוכנית ל-12 אלף דירות באזור

באוגוסט שלחו בעלי קרקעות בחוף התכלת מכתב לוועדה המחוזית ת"א בו טענו כי עיריית הרצליה מתנערת מאחריותה להכין תוכנית מפורטת לאזור. עיריית הרצליה טענה מנגד כי מאחר שרוב הבעלות על הקרקע באזור היא פרטית, זוהי אחריותם של בעלי הקרקעות להכין את התוכנית. כעת המדינה החליטה להתערב ולקחת על עצמה את המשימה

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ודירה להשכיר יכינו תוכנית מפורטת לחוף התכלת בהרצליה, כך נודע ל"כלכליסט". בכך נפתרה המחלוקת בין בעלי הקרקעות לעיריית הרצליה, ומחסום נוסף לקידום הבנייה באזור הנחשק הוסר.
התוכנית הכללית לשטח חוף התכלת, שאושרה בינואר האחרון, מתייחסת לשטח של 2,000 דונם שנמצא בין מבנה מלון מנדרין בתל אביב וכביש 5 בדרום למרינה בהרצליה ולאזור התעשייה הרצליה פיתוח.
הרובע החדש כולל 12.5 אלף יחידות דיור, כ-640 אלף מ"ר שטחים למבני ציבור מקומיים וכלל עירוניים, כ-680 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, כ-30 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-120 אלף מ"ר למלונאות (כ-2,000 חדרי מלון). בנוסף לכך התוכנית כוללת 690 דונם של פארק חופי בנוסף לכ-130 דונם שטחים פתוחים, לרבות פארק ארכיאולוגי וטבע עירוני בתל מיכל. מרבית שטח הרובע נמצא בבעלות של אלפי בעלי זכויות פרטיים, ובחלק קטן של הקרקע מחזיקות רמ"י ועיריית הרצליה.

1 צפייה בגלריה
שמואל שוב שותף מנהל במשרד שוב ושות'
שמואל שוב שותף מנהל במשרד שוב ושות'
עו"ד שמואל שוב

כפי שפורסם בכלכליסט, באוגוסט האחרון שלחו בעלי קרקעות בחוף התכלת מכתב לוועדה המחוזית ת"א בו טענו כי עיריית הרצליה מתנערת מאחריותה להכין תוכנית מפורטת לאזור. עיריית הרצליה טענה מנגד כי מאחר שרוב הבעלות על הקרקע באזור היא פרטית, זוהי אחריותם של בעלי הקרקעות להכין את התוכנית. אולם, במקרה זה מדובר בעשרות אלפי בעלי זכויות, ולכן המשימה כמעט בלתי אפשרית - כך לטענת בעלי הקרקעות. כעת, כאמור, המדינה החליטה להתערב ולקחה על עצמה את הכנת התוכנית.
עוה"ד שמואל שוב, נעמה שיף ואורית חזקיהו ממשרד שוב ושות', המייצגים בעלי קרקעות במתחם חוף התכלת, ציינו כי מדובר בבשורה טובה לבעלי הקרקעות שנאבקים כבר שנים לאישור התוכניות במתחם. "אנו מקווים שכעת, כשהתכנון המפורט יועבר לידי המדינה, ההליכים יתקדמו מהר יותר ויאפשרו לשחרר לשוק למעלה מ-12 אלף יחידות דיור חדשות בלב איזור הביקוש של ישראל".
עו"ד מירי דונין, שותפה במשרד עו"ד ארדינסט, בן נתן, טולדנו עם המבורגר עברון ושות', שהגישה לאחרונה עתירה כנגד עיריית הרצליה בנושא קידום התוכנית המפורטת, מסרה: "בהנחה שאכן הכוונה לקדם תוכניות מפורטות לשלושת המתחמים בחוף התכלת, אלה חדשות טובות וכך צריך להיות. היינו בהלם מתגובת עיריית הרצליה שאין לה עניין לקדם את התוכנית אחרי כל כך הרבה שנים מאז שהופשרה הקרקע. הגשנו עתירה מנהלית שתלויה ועומדת וקבועה לשמיעה בחודש ינואר 2023, ואני מניחה שההחלטה נובעת מהעתירה שלנו. יחד עם זאת, אנו מצפים מרמ"י לקדם כמה שיותר מהר את התוכניות המפורטות בשיתוף פעולה עם קבוצות בעלים על מנת לוודא שתהיה תוכנית בת יישום".
מעיריית הרצליה נמסר: "אנו מברכים על קידום התוכנית לחוף התכלת. בעירייה מדגישים כי אישור התכנון יהיה בוועדה המקומית של הרצליה, היות שתוכנית המתאר שאושרה הופכת את התוכניות המפורטות לסמכות מקומית, זאת בעידודה של הוועדה המחוזית".
עורכי הדין יובל גלאון ועידו סונדרס ממשרד עמית פולק מטלון, המייצגים את עמותת חוף התכלת: "אנו שמחים לשמוע שהמאבק העיקש של העמותה הצליח להניע את מקבלי ההחלטות לפעולה. כעת יש לוודא שרמ"י ודירה להשכיר אכן יפעלו בהקדם לקידום התוכניות, ללא בזבוז זמן יקר".