סגור

תדהר הראל מניבים רכשו 27 דונם ליד נמל חיפה ב-100 מיליון שקל

מדובר במיזם הנדל"ן המשותף של קבוצת הנדל"ן תדהר וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל. התב"ע מאפשרת בנייה על 40 אלף מ"ר לצרכי לוגיסטיקה, ונרכשה מגורמים פרטיים. איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עיסקי ממכון גיאוקרטוגרפיה, מעריך שהמחירים באיזור רק יעלו

תדהר הראל מניבים, מיזם הנדל"ן המשותף של קבוצת הנדל"ן תדהר וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל, הודיע ביום חמישי האחרון על השלמת עסקה לרכישת קרקע המיועדת ללוגיסטיקה ואחסנה בנמל חיפה, בהיקף של 27 דונם תמורת כ-100 מיליון שקל.


הקרקע ממוקמת בנמל חיפה, בשטח צמוד לנמל המפרץ הסיני החדש ונרכשה מגורמים פרטיים. השטח מושכר עד אוגוסט 2028 לחברת גל מרין ומשמש כיום לאחסון פתוח של מכולות. על הקרקע שרכשו החברות חלה תב״ע שבה היקף בנייה של 40 אלף מ"ר המיועדים לשטחי לוגיסטיקה.

2 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה נמל חיפה הנמל החדש
מפרץ חיפה נמל חיפה הנמל החדש
מפרץ חיפה
(צילום: שירלי זינגר)
אודי שרביט, מנכ״ל קבוצת תדהר מסר כי "אנו מזהים גידול חד בכמות הסחורות שיכנסו למדינה בשנים הקרובות, הן בעקבות פעילות הנמל החדש והן בעקבות הגידול במסחר המקוון שמעצב מחדש את הרגלי הצריכה, באופן שמחייב פיתוח שטחים רבים נוספים והקמת מרלו"גים ברחבי הארץ. לאור זאת, אנו מזהים מגמה משמעותית של עליית מחירי קרקעות המיועדות ללוגיסטיקה ואחסנה וכן גאות במחירי השכירות בתחום זה".
איתי שפרן, סמנכ"ל פיתוח עיסקי ממכון גיאוקרטוגרפיה, טוען שהמחירים באזור הנמל הסיני רק יעלו בתקופה הקרובה: "פתיחת הנמל הסיני גורמת לשינויים באזור. במקום יש כבר נוכחות של חברות הנדל"ן גב ים עם מתחמי מרלו"גים במתחם אדמירליטי ומגה ואוריין, בצומת דשנים, קריית אתא.

2 צפייה בגלריה
אודי שרביט מנכ״ל קבוצת תדהר
אודי שרביט מנכ״ל קבוצת תדהר
אודי שרביט, מנכ״ל קבוצת תדהר
(צילום: רונן אקרמן)

"הסיבה שזה לא התפתח יותר עד כה נובעת מכך שהבעלות על הקרקע היא פרטית. בשנתיים האחרונות ראינו את המחירים עולים מ-2-2.5 מיליון שקל לדונם, ל-3.5-4 מיליון שקל לדונם. המחירים האלה עדיין נמוכים מאלה של סביבת נמל אשדוד".