סגור

בלעדי לכלכליסט
הגוש הגדול: אלו הן שש המתמודדות האחרונות במכרז על קרקע בת 4.7 דונם

החברות שמתמודדות על המגרש בצפון מערב תל אביב הן שפיר הנדסה; נתנאל גרופ; שותפות של רמי שבירו וחן ואיתי גינדי; שותפות של סלע בינוי וקבוצת בראל, לי קאר הרצליה של בנימין זיגדון; ושותפות נוספת של עץ השקד נדל"ן ונווה שוסטר

ל"כלכליסט" נודע כי המתמודדות האחרונות במכרז המסקרן לרכישת מגרש של 4.7 דונם בגוש הגדול בצפון מערב תל אביב הן שפיר הנדסה; נתנאל גרופ; שותפות של רמי שבירו וחן ואיתי גינדי; שותפות של סלע בינוי (בבעלות אמנון סלע) וקבוצת בראל; לי קאר הרצליה של בנימין זיגדון; ושותפות נוספת של עץ השקד נדל"ן ונווה שוסטר.

מדובר בהליך מכרזי במסגרת פירוק שיתוף של מגרש שבו 280 בעלי זכויות והוא שוכן בחלק המערבי של רחוב איינשטיין, ממזרח לשטח שבו שכן שדה דב. כונס הנכסים שמנהל את המכרז מטעם בית המשפט הוא ד"ר עו"ד שלמה נס ממשרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות'.

2 צפייה בגלריה
מתחם שדה דב תל אביב
מתחם שדה דב תל אביב
מתחם שדה דב, תל אביב. השטח במכרז ממזרח לו
(צילום: עופר צור)

ביום חמישי הקרוב אמור להתקיים שלב ההתמחרות בין שש המתמודדות הסופיות. הרשימה הזו נקבעה לאחר שכל החברות ברשימה הסכימו להגיש הצעה הגבוה מהרף המינימלי – 285 מיליון שקל (ללא מע"מ). התוכנית התקפה למגרש מאפשרת בניית 109 דירות וכן 2,600 מ”ר שטחי מסחר. על פי התוכנית התקפה, 60% מהדירות גדולות מהמקובל בתוכניות שמאושרות כיום ושטחן יהיה מעל 100 מ"ר.
ההערכות הן כי בעלי המגרש החדשים יוכלו לקדם תוכנית שתגדיל את זכויות הבנייה לכ-128 דירות. בהנחה שהחברות שיקללו בהצעתן את האפשרות הזו, מחיר המינימום משקף שווי של כ־2.2 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. במחיר הזה דירות צפויות להימכר בכ-5 מיליון שקל, וזאת עוד לפני שנקבע זוכה במכרז, שצפוי לקנות את הקרקע במחיר גבוה עוד יותר.

2 צפייה בגלריה
ד"ר שלמה נס חדש
ד"ר שלמה נס חדש
ד"ר עו"ד שלמה נס
(צילום: סיגל סבן )