סגור

מגדל הספירלה בת"א יספק פרנסה של 2 מיליארד שקל בענף הבנייה

קבוצת עזריאלי, שמקימה את מגדל הספירלה בת"א, תשקיע מיליארד שקל בעבודות פיתוח, 850 מיליון שקל בניהול והקמה ו־90 מיליון שקל במעליות

מגדל הספירלה שקבוצת עזריאלי תבנה בתל אביב, בסמוך למרכז עזריאלי בציר מנחם בגין, צפוי לפרנס גורמים רבים בענף הבנייה, כאשר היקף ההשקעה הצפוי בפרויקט, כולל רכיב הקרקע, מוערך ב־2.6 מיליארד שקל.

ראשית, בשבוע שעבר נודע כי החברות לוינשטיין נתיב וסולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי נבחרו לבצע את עבודות ההקמה תמורת כ־600 מיליון שקל. מלבד זאת, כ־250 מיליון שקל הושקעו בניהול ותכנון, כאשר את תכנון המגדל ביצעה פירמתKohn Pedersen Fox) KPF) הבינלאומית, האחראית על תכנון חמישה מתוך עשרה גורדי השחקים הגבוהים בעולם, יחד עם האדריכל משה צור. חברת הניהול של הפרויקט היא חברת וקסמן גוברין גבע.
מלבד זאת מיליארד שקל יושקעו בעבודות פיתוח, בעבודות אלומיניום, בעבודות גמר ובמערכות שונות שיותקנו במגדל. עבור כלל מרכיבים אלה תפרסם עזריאלי בהמשך מכרזים.
כמו כן 90 מיליון שקל יושקעו ב־40 מעליות, שתתקין אלקטרה מעליות. מרבית המעליות יהיו כפולות (דאבל־דק), כך שבאותה נקודת זמן תעצור המעלית בשתי קומות עוקבות, כלומר יתאפשר למשל גם להיכנס למעלית מקומה 80 וגם לצאת מקומה 81.
במסגרת העבודות להקמת המגדל גם קניון עזריאלי הקיים יורחב משמעותית מ־13 אלף מ"ר ל־50 אלף מ"ר.

2 צפייה בגלריה
מגדל הספירלה מגדל משולש עזריאלי
מגדל הספירלה מגדל משולש עזריאלי
הדמיה של מגדל הספירלה
(צילום: KPF)

מגדל הספירלה יכלול 91 קומות ויתנשא לגובה של 350 מטר. בעת חשיפת הפרויקט לפני שנתיים וחצי, אמרה יו"ר הקבוצה דנה עזריאלי, כי את ההשראה לצורת הספירלה, שתצטרף לשלושת המגדלים הקיימים, המשולש, העגול והמרובע, היא שאבה מקונכיית חילזון.
רכיב הקרקע, שרכשה עזריאלי ממשפחת מוזס, עומד על כ־400 מיליון שקל, בתוספת מס שכבר שולם לרשויות כמו מס רכישה לקופת האוצר, היטלי השבחה לעיריית תל אביב וכדומה. עם השלמת המגדל בעוד חמש שנים, יקטוף המגדל את תואר המגדל הגבוה בישראל. שטח המגדל כולל 150 אלף מ"ר, שטח הזהה לשטח שלושת מגדלי עזריאלי הקיימים, שכוללים 50 אלף מ"ר כל אחד. למגדל יהיו שבעה מפלסי חניה תת־קרקעיים, שתיים מהם בקומות מינוס 3-4, שיתחברו לחניה של מרכז עזריאלי הקיים.
מעל מפלס החניה, יכלול המגדל שלוש קומות מסחר, 50 קומות מגורים, 20 קומות דיור להשכרה, 20 קומות מלון, ובקומות 91-90 תוקם מסעדה עם בר פתוח, עם תצפית של 360 מעלות, ממנה יתאפשר להשקיף מזרחה עד ירושלים.


2 צפייה בגלריה
דנה עזריאלי 25.11.20
דנה עזריאלי 25.11.20
דנה עזריאלי
(צילום: זיו קורן)