סגור

עזריאלי השכירה 15 קומות לחברת ראפיד תמורת כ-250 מיליון שקל

8 קומות הן בשטחים שפונו על ידי בזק במגדל המשולש ו-7 קומות נוספות במגדל הספירלה שאכלוסו צפוי ב-2026; בסך הכל יושכרו 27.5 אלף מ"ר בשני המגדלים. זוהי אחת מעסקאות השכירות הגדולות שנחתמו בישראל בשנים האחרונות

קבוצת עזריאלי ממשיכה להשכיר את השטחים שפינתה חברת בזק. בהודעה משותפת עם חברת הפינטק ראפיד (Rapyd) דיווחו היום (ב') החברות כי חתמו על הסכם שכירות רחב היקף לשטח של 13.5 אלף מ"ר במגדל המשולש במרכז עזריאלי ו-14 אלף מ"ר נוספים במגדל הספירלה, שאכלוסו צפוי בשנת 2026. שני המגדלים ממוקמים בסמיכות האחד לשני, והם מוגדרים על ידי החברה כמרכז עזריאלי תל אביב.
כאמור, עסקת השכירות במגדל המשולש היא לשטחים שפינתה בזק ששכרה בו 17 קומות. מעבר ל-8 הקומות שהושכרו כעת דיווחה החברה לפני כשנה כי השכירה 4 קומות לחברת הבאנה לאבס של אינטל וכן פרופוינט ששכרה 4 קומות, כך ש-16 מתוך 17 הקומות שבזק פינתה כבר פונו וכעת מתנהל מו"מ להשכרת הקומה ה-17.
היקף העסקה הנוכחית מוערך בכ-100 מיליון שקל במגדל המשולש ועוד כ-150 מיליון שקל במגדל הספירלה, על פני חמש שנות הסכם ראשונות בכל מגדל. זוהי אחת מעסקאות השכירות הגדולות שנחתמו בישראל בשנים האחרונות.

1 צפייה בגלריה
מגדל הספירלה מגדל משולש עזריאלי
מגדל הספירלה מגדל משולש עזריאלי
מגדל הספירלה
(צילום: KPF)

במגדל המשולש תשכור ראפיד 8 קומות בשטח של כ-11 אלף מ"ר וכן מרפסת גן בשטח של כ-2,400 מ"ר. העסקה כוללת גם 200 חניות, וההכנסה השנתית המוערכת לעזריאלי מהעסקה עומדת על כ-20 מיליון שקל. אכלוס הקומות על ידי ראפיד מתוכנן בחודש אוקטובר 2021, ויפעלו בקומות: מסעדת שף פרטית, בייקרי, בריסטה שיהפוך לבר בשעות הלילה, חדר כושר, קיר טיפוס, חצי מגרש כדורסל, ספא ופארק ירוק שייבנה על גג הקניון לרווחת העובדים. בנוסף, אחת מהקומות מיועדת למתחם קריאייטיב בו תפעל האקדמיה של ראפיד (Rapyd Academy), במסגרתה תפעיל החברה תוכנית הכשרה לבוגרי מדעי המחשב אשר מטרתה להכשיר בכל רבעון כ-20 מתכנתים בתחומים הדרושים לחברה. כמו-כן, ראפיד תקים בקומות אלה את מתחם קרן ההון סיכון החדשה של החברה, Rapyd Ventures, ואת חממת הפינטק המיועדת לתמיכה בסטארטאפים.
במגדל הספירלה תשכור ראפיד את 7 הקומות העליונות באזור המשרדים במגדל, המתפרסות על פני 14 אלף מ"ר. זוהי עסקת השכירות הראשונה במגדל, והיא מוערכת בכ-27.5 מיליון שקל בשנה.
מגדל הספירלה יתנשא לגובה של 350 מ', יתפרס על פני 91 קומות, וכשתושלם בנייתו בעוד כ-5 שנים הוא יהיה המגדל הגבוה בישראל. המגדל ישתרע על פני שטח של 150 אלף מ"ר ויכלול עירוב שימושים עם שטחי מסחר, לצד משרדים, מגורים ומלון. פסגת המגדל תכלול מרחב לכנסים ולמפגשים, לבילוי ולתצפית של 360 מעלות על תל אביב והסביבה.
עוד ציינו בעזריאלי, כי עם השלמת מגדל הספירלה מרכז העסקים ישתרע על שטח של 500 אלף מ"ר.
העסקה החדשה נחתמה על רקע גידול מאסיבי בפעילות ראפיד בעקבות הגיוס האחרון של החברה בינואר 2021, שעמד על 400 מיליון דולר. כחלק מהצמיחה הציבה החברה יעד לגיוס של יותר מ-200 עובדים בתוך שנה. חברת ראפיד היא חברת פינטק אשר פיתחה פלטפורמת תשלומים בינלאומית עבור עסקים וצרכנים, שמאפשרת לבצע העברות בנקאיות, תשתית לארנקים דיגיטליים, תשלום מזומן, אמצעי תשלום אלטרנטיביים מקומיים ועוד. החברה מפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם, שתומכת ב-65 סוגי מטבעות ביותר מ-170 מדינות ותומכת במעל 900 אמצעי תשלום שונים. החברה גייסה 660 מיליון דולר בארבעה סבבים מבתי ההשקעות המובילים בעולם. 300 עובדי החברה פרוסים במשרדים הממוקמים בלונדון, אמסטרדם, איסלנד, מאונטן ויו קליפורניה, סינגפור ותל אביב.
לדברי גדעון אברמי, ראש תחום המשרדים בקבוצת עזריאלי: "הביקושים החזקים להם זוכה ענף המשרדים בעידן ההתאוששות מהקורונה מעידים כי מרבית החברות והגופים במשק, בפרט חברות ההייטק הממשיכות בצמיחה מואצת ומובילות את השוק בגיבוש מודל העבודה במציאות החדשה, אינם מוותרים על העבודה מהמשרדים ומכירים בערך המוסף והייחודי שלה. אנו מעריכים, כי עם המשך החזרה לשגרה, הביקושים לשטחי משרדים יוסיפו לעלות".
אריק שטילמן, מנכ"ל ראפיד: "בעקבות הצמיחה המהירה של החברה נאלצנו לעבור משרדים שלוש פעמים במהלך שלוש שנים. החלטנו להתמסד, ולבנות לראפיד קומפלקס שהוא בית לטווח ארוך, כאשר לקחנו בחשבון את הגדילה הצפויה בחברה בעשר השנים הקרובות".
את העסקה הוביל מטעם עזריאלי איל ברק בעזרת עו"ד ליטל וולפוביץ ממשרד עו"ד הרצוג ומטעם ראפיד עו״ד אלון אבקסיס ועו״ד עידן יהודה ממשרד הרצוג.