סגור

בלעדי
מחוסרי דיור? הגרלות לדירה במחיר מוזל ייערכו ב-180 יישובים

ההגרלות במסגרת תוכנית מחיר מטרה יתקיימו בין היתר בירושלים, במודיעין, בבני ברק, בבת ים, בראשון לציון ובפתח תקווה. הפרויקטים ישווקו עד סוף השנה הבאה. גובה ההנחה יהיה 20% לעומת מחירי דצמבר 2020, אך עד 300 אלף שקל

ירושלים, בני ברק, בת ים, מודיעין, ראשון לציון ופתח תקווה הן חלק מרשימה ארוכה של כ-180 יישובים שבהם המדינה תשווק עד סוף שנת 2022 פרויקטים בשיטת מחיר מטרה.
לרשימת הישובים המלאה - לחצו כאן


היום (ה') אישרה מועצת מקרקעי ישראל את תוכנית הדיור של שר בינוי זאב אלקין, שנחשפה לראשונה ב"כלכליסט". במסגרת התוכנית יימכרו דירות לזכאים שאין בבעלותם דירה, בהנחה של 20% לעומת מחירי דצמבר 2020, אך עד 300 אלף שקל.

2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית בשכונת אברמוביץ' בראשון לציון זירת הנדלן
התחדשות עירונית בשכונת אברמוביץ' בראשון לציון זירת הנדלן
ראשון לציון
(הדמיה: זיתוני הדמיות אדריכליות)

על פי החלטת המועצה, תוכנית מחיר מטרה תפעל עד אפריל 2026 ורק ברשויות שבהן המחיר למ"ר דירתי הוא עד 23.4 אלף שקל כולל מע"מ. כלומר ביישובים שבהם דירות עולות יותר מכ-2.3 מיליון שקל זכאים לא יוכלו לקנות דירות בהנחה. ביישובים אלה קרקעות ישווקו במכרזים רגילים, והדירות יימכרו במחיר השוק. עם זאת, המגבלה הזו לא תחול על רשויות במדד חברתי כלכלי 4 ומטה. ברשויות אלה יהיו דירות מוזלות לזכאים, גם אם מחירי השוק שלהן גבוהים יחסית.
מרשימת הרשויות המלאה שבהן ישווקו קרקעות במתכונת מחיר מטרה, אשר הגיעה לידי "כלכליסט" עולה כי היא כוללת ערים באזורי הביקוש, ובהן כפר סבא, כפר יונה, בית דגן, באר יעקב, אזור, בית שמש, אור יהודה ובנימינה. כמו כן ברשימה כ-30 יישובים ערביים.
לעומת זאת, מבדיקת "כלכליסט" עולה כי הערים שבהן יהיו מכרזים רגלים ולא בשיטת מחיר מטרה הן נס ציונה, תל אביב, הרצליה, רמת גן, גבעתיים, סביון וגעש.
בעקבות אישורה של ההחלטה מסר אלקין: "סימנו לעצמנו מטרה ואנחנו בדרך אליה. התפקיד שלנו במשרד הבינוי והשיכון הוא לספק פתרונות דיור לאזרחי ישראל, והיום עשינו צעד משמעותי בתחום זה".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן: "התוכנית שאושרה היום היא בשורה של ממש לזוגות הצעירים ולמשפחותיהם".

2 צפייה בגלריה
זאב אלקין חדש
זאב אלקין חדש
זאב אלקין
(צילום: קובי קואנקס)