סגור
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב ( Sotheby’s Realty )

זינוק של 80 מיליון דולר בשנה: לארי אליסון רכש אחוזת-על בפלורידה במחיר שיא

מייסד אורקל שילם 173 מיליון דולר תמורת הנכס, שמשתרע על 64 דונם באי דרומית לפאלם ביץ'; השיא הקודם עמד על 130 מיליון דולר; המוכר הוא ג'ים קלארק, שבין היתר הקים את נטסקייפ

לארי אליסון, מייסד חברת התוכנה אורקל, הוא הקונה של הנכס היקר ביותר שנמכר אי פעם בפלורידה. מדובר באחוזת-על בשטח 5,780 מ"ר תמורתה שילם 173 מיליון דולר, כך לפי דיווח באתר "מנשן גלובל". זו הפעם הראשונה שבית בפלורידה נמכר במחיר של יותר מ-130 מיליון דולר.
אליסון (77) רכש את הנכס, היושב על 64 דונם באי דרומית לפאלם ביץ', באמצעות חברה בע"מ. המוכר הוא יזם טכנולוגיה נוסף, ג'ים קלארק (78) המיליארדר, שהקים כמה חברות בעמק הסיליקון, ובהן נטסקייפ.

3 צפייה בגלריה
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב ב-173 מיליון דולר
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב ב-173 מיליון דולר
בית האחוזה שרכש אליסון
(Sotheby’s Realty )

3 צפייה בגלריה
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב
האחוזה שרכש לארי אליסון בפלורידה ארה"ב
הנכס בפלורידה
( Sotheby’s Realty )

3 צפייה בגלריה
לארי אליסון יו"ר אורקל
לארי אליסון יו"ר אורקל
לארי אליסון
(בלומברג)
קלארק ואשתו קריסטי רכשו את הבית רק במרץ 2021 ושילמו עבורו 94.2 מיליון דולר. פירוש הדבר שאליסון שילם כ-45% יותר מקלארק על אותו הנכס, אף שלא בוצעו שינויים משמעותיים במקום. "זה נכס פנומנלי. אי אפשר למצוא שום דבר דומה בפלורידה", אמר קלארק ל"וול סטריט ג'ורנל". עוד הוסיף כי זו הפעם הראשונה שהוא מרוויח מנדל"ן.
הנחלה כוללת רצועת חוף. בנוסף לבית הראשי שכולל חזית מאבני אלמוגים, יש גם בית אורחים עם שבעה חדרי שינה, שתי בקתות על החוף ובית לעובדים המחוברים באמצעות מערכת של מנהרות תת-קרקעיות. יש גם רציף פרטי, מתחם ספורט, בריכה ומסלול גולף קטן.
קלארק סיפר שההחלטה על רכישת הבית התקבלה ב"דחף רגעי", אך בסופו של דבר הוא ואשתו החליטו להישאר בניו יורק.
בשלב זה נראה שפאלם ביץ' חסינה מפני ההאטה האחרונה במכירות נדל"ן יוקרה. מוקדם יותר החודש נמכר בית הפונה לאוקיינוס ב-85.9 מיליון דולר, פחות משנה לאחר שנמכר ב-64 מיליון דולר. יתרה מכך, במאי מספר החוזים למכירת בתים בשווי של מעל 10 מיליון דולר הוכפל לעומת מאי 2021, כך לפי הנתונים שאספו בחברת הנדל"ן מילר סמואל.