סגור
בית החולים איכילוב ב תל אביב
בית החולים איכילוב בתל אביב (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
איכילוב מתרחב לראשון לציון ויקים בעיר חדר מיון וחדרי ניתוח

המתחם במערב העיר יוקם בעלות של 94 מיליון שקל. המהלך הוא חלק ממגמה כללית של הרחבת שירותי הרפואה בישראל - בין היתר מתוכננים בתי חולים חדשים בהוד השרון, נתניה ובית שמש, וכמו כן הרחבה של בית החולים איכילוב עצמו בתל אביב

ועדת ההקצאות של עיריית ראשון לציון החליטה להקצות 5 דונם שטח המיועד למבני ציבור (שטח חום) בדרום מערב העיר לטובת הקמת סניף, או "מערך תמיכה קדמי", של בית החולים איכילוב. המבנה החדש אמור להיבנות בשלבים: שלב א' יכלול בניית שני מבנים בגובה שתיים ושש קומות, ובהם חדר מיון, חדרי ניתוח, מחלקות דיאליזה ואנגיו (רדיולוגיה פולשנית) וחניון, בשטח של 25 אלף מ"ר ובעלות של 94 מיליון שקל. בשלב השני יבנו עוד כ־25 אלף מ"ר, במבנה בגובה 15 קומות. יש לציין כי ההסכם בין עיריית ראשל"צ ובית החולים איכילוב אושר אמנם בוועדת ההקצאות אך נדרש את אישור מועצת העיר.
מתחם ה-1000, שבית החולים החדש נמצא בתחומו, ממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20), מדרום לשדרות רחבעם זאבי וממזרח לשדרות מרילנד. המתחם מתפרס על פני כ־1,500 דונם וכולל זכויות ל־1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד כ־5,000 יחידות דיור. בחודש יולי האחרון נודע שחברת עמרם אברהם, בשיתוף חברת חי אחזקות, זכו במכרז של עיריית ראשל"צ לרכישת שלושה מגרשים במתחם האלף, בשטח כולל של כ־18 דונם, במחיר 893 מיליון שקל. בחודש אוגוסט זכתה חברת שפיר מגורים במכרז אחר של עיריית ראשל"צ לרכישת 17.8 דונם במתחם האלף, במחיר של 500 מיליון שקל. על פי הערכות של שמאי המקרקעין שמוליק כהן ממשרד SK שמאות, ערך המגרש המדובר עומד על כ-20 מיליון שקל.
המרכז הרפואי תל אביב, הידוע יותר בשם "איכילוב", הוא בית-חולים ממשלתי עירוני, המאגד בתוכו ארבעה בתי חולים: בית החולים הכללי איכילוב, ביה"ח ליס ליולדות ונשים, ביה"ח דנה-דואק לילדים וביה"ח השיקומי ע"ש אידה סוראסקי. בית החולים הוא השני בגודלו במדינת ישראל ומספק שרות לכ־4 מיליון תושבי גוש דן.
את הקמת השלוחה החדשה של בית החולים יש לראות כחלק ממהלך גדול יותר של הרחבת שירותי הרפואה בארץ. בשלישי האחרון דנה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בתוכנית המתאר הלאומית למערכת הבריאות (תמ"א 1/‏20), והחליטה להעבירה להערות הוועדות המחוזיות. התוכנית מציעה, בין היתר, הקמת תשעה בתי חולים כלליים חדשים בכרמיאל, קריית גת, הוד השרון, צומת גלעם, בית שמש, נתניה, מודיעין, באר שבע וחריש, כמו גם הרחבה של בית החולים איכילוב.
לדברי ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך: "בית החולים יתן מענה רפואי לכל תושבי מערב העיר ובכלל ויאפשר הוספה של מקומות תעסוקה ומענה רפואי להליכים שונים שיאפשרו את קבלת כלל השירותים ליד הבית". מנכ"ל מנהלת מתחם האלף עדי ברוק הוסיף: "הבחירה של המרכז הרפואי איכילוב במתחם האלף, לצד עוד תאגידי ענק כמו חברת דיסקונט והפניקס, היא הוכחה לכך שמדובר בקומפלקס תעסוקה הוליסטי".