סגור

ירושלים של מעלה: צפו במגדל הגבוה ביותר שייבנה בעיר

המגדל יתנשא לגובה של 40 קומות ויוקם בכניסה לעיר על ידי היזם שלמה ברונר בתכנון של האדריכל הבינלאומי איאן ביידר מניו יורק; במסגרת הסכם קומבינציה שנחתם עם היזם, 8 הקומות הראשונות במגדל יוקצו לעיריית ירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה את הקמתו של "מגדל מרום", של היזם החרדי שלמה ברונר (באמצעות חברת יפו פרופרטי אקוויטיס בע"מ), שצפוי להיות הגבוה בירושלים ויתנשא לגובה של 40 קומות. המגדל ישתרע על שטח של 3.6 דונם והוא ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת המהירה ירושלים-תל אביב (תחנת נבון).
שטחו הבנוי של המגדל הוא 80 אלף מ"ר והוא מיועד למסחר ותעסוקה. הקרקע למגדל היתה משותפת ליזם ולעירייה ובמסגרת ההסכמות בין הצדדים נחתמה עסקת קומבינציה שבמסגרתה הוחלט כי העירייה תקבל את 8 הקומות התחתונות במגדל בשטח של 2,780 מ"ר אשר ישמשו כמרכז תרבות ציבורי, גלריה לאמנות, מוזיאון, מרכז קונגרסים ו-1,000 מ"ר לטובת משרדים שישמשו את עיריית ירושלים. המגדל תוכנן על ידי האדריכל הבינלאומי איאן ביידר מניו יורק, המתמחה בתכנון רבי-קומות.
2 צפייה בגלריה
מגדל מרום ב ירושלים הדמיה
מגדל מרום ב ירושלים הדמיה
הדמיה של מגדל מרום שייבנה בירושלים
(קרדיט הדמיות: משרד הוק אדריכלים)
מדובר בתוכנית הבינוי הראשונה שאושרה על ידי הוועדה המחוזית במתחם "הכניסה לעיר" שאושרה בחודש ספטמבר 2021 ומציעה הקמת רובע עסקים בשטח של כמיליון מ"ר. המתחם משתרע על שטח של כ-300 דונם בין גשר המיתרים במערב, התחנה המרכזית בצפון, בנייני האומה בדרום, ומתחם משרד החוץ הישן במזרח. במסגרת הפרויקט העצום ייבנו כ-1.6 מיליון מ"ר לשימוש משרדים, מלונאות, מסחר ומגורים. בנוסף, מתוכננים להיבנות במסגרת הפרויקט מוסדות תרבות, מלונאות פנאי ומסחר, וכן מתוכנן שדרוג בנייני האומה והפיכתם למרכז קונגרסים רחב היקף לצד אולמות כנסים ואירועים, בתי מלון ומבני משרדים. המתחם יתאפיין בנגישות גבוהה של תחבורה ציבורית ויכלול מרכז תחבורתי גדול שבו תחנת הרכבת המהירה ירושלים–תל אביב ותחנת האוטובוסים המרכזית של ירושלים וכן 3 קווי רכבת קלה – הקו האדום הפעיל היום, הקו הירוק שנמצא בשלבי ביצוע והקו המוזהב.
2 צפייה בגלריה
מגדל מרום ב ירושלים הדמיה
מגדל מרום ב ירושלים הדמיה
מגדל מרום בירושלים
(משרד הוק אדריכלים)
בהחלטתה ציינה הוועדה כי התוכנית מציעה בינוי ועיצוב אדריכלי התואמים את עקרונות תוכנית הכניסה לעיר ואת מדיניות הוועדה בדבר עידוד מצוינות אדריכלית. מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי, אמרה בעקבות ההחלטה לאשר את המגדל: "מגדל מרום הינו הסנונית הראשונה והמרגשת במימוש חזון הכניסה לעיר. מדובר במגדל תעסוקה איכותי שיאפשר תוספת אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר. מיקומו של המגדל הינו אידיאלי על תחנת הרכבת הכבדה, תחנת הרק"ל והתחנה המרכזית".