סגור
יעל סלומון מנהלת תכנון ה מטרו
יעל סלומון מנהלת תכנון המטרו (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
מנהלת אגף המטרו במנהל התכנון תמונה למתכננת מחוז מרכז

מנכ"ל מנהל התכנון צפוי למנות שני מתכננים חדשים למחוזות מרכז וירושלים על תקן ממלאי מקום, במקביל למכרזים למנויים קבועים וזאת כדי לאפשר המשך עבודה רציפה של הוועדות. מנהלת אגף מטרו במנהל התכנון תמונה למתכננת מחוז מרכז, והאדריכל דן קינן ימונה למ"מ מתכנן מחוז ירושלים

רפי אלמליח מנכ"ל מנהל התכנון צפוי למנות שני מתכננים חדשים למחוזות מרכז וירושלים על תקן ממלאי מקום כדי לאפשר המשך עבודה רציפה של הוועדות. במקביל צפויים להתקיים הליכי מכרז לבחירת מתכננים קבועים למחוזות.
לכלכליסט נודע כי יעל סלומון (49) מנהלת אגף מטרו במנהל התכנון תמונה בחודש הבא למתכננת מחוז מרכז. סולמון הקימה את האגף שבראשו היא עומדת בשנת 2019, ותעזוב אותו כאשר רוב תוכנית המטרו אושרה. נותר עוד מקטע אחרון שיאושר בשבועות הקרובים. היא תחליף את גיא קפלן שיסיים את תפקידו לאחר שהשלים קדנציה מלאה של 5 שנים. מחוז מרכז הוא הגדול במחוזות מנהל התכנון ובו 52 רשויות מקומיות שבהן מתגוררים 2.3 מיליון תושבים. קפלן הוביל בתקופת כהונתו בין היתר את הליכי הפינוי והתכנון מחדש של מחנות צה"ל במחוז ובהם צריפין וסירקין; תוכנית מתאר מחוזית למסדרון אקולוגי; תוכנית לשבילי אופניים מטרופוליניים ועוד.
בנוסף למינוי זה, אלמליח שנכנס לתפקידו לפני חודש ימנה את האדריכל דן קינן (48) למ"מ מתכנן מחוז ירושלים. ב-4 השנים האחרונות קינן היה סגן מתכננת המחוז. ביוני המתכננת שירה תלמי-באבאי מונתה ליו"ר הוועדה המחוזית, וכעת קינן תופס את מקומה. קינן הוא בוגר B.ARCH בארכיטקטורה מהאקדמיה ולאמנות ועיצוב בצלאל, וזוכה פרס שני בתחרות בינלאומית לתכנון בניין הספרייה הלאומית בירושלים. לפני שנכנס לשירות הציבורי עבד במשך עשור כארכיטקט במגזר הפרטי.