סגור

בוטלה החלטה לתת זכויות יתר לבעלי נכסים ע"ח שכניהם כדי לקדם פינוי־בינוי

בית המשפט המחוזי מרכז ביטל החלטה בנושא של הוועדה המקומית רחובות; לפי בית המשפט, כל בעל נכס זכאי לקבל זכויות באופן יחסי לזכויות שהיו לו, ולא ניתן לשנות את היחס רק כדי שהפרויקט יצליח

בית המשפט המחוזי מרכז ביטל החלטה של הוועדה המקומית רחובות להעניק זכויות יתר לבעלי נכסים על חשבון זכויות שכניהם כדי לקדם היתכנות כלכלית של פינוי־בינוי. לפי בית המשפט, כל בעל נכס זכאי לקבל זכויות באופן יחסי לזכויות שהיו לו, ולא ניתן לשנות את היחס רק כדי שהפרויקט יצליח. בעקבות פסק הדין המשך קידום הפרויקט נמצא בסימן שאלה.
מדובר במתחם בית הפועלים ברחובות, הממוקם בין הרחובות הרצל ממזרח, גאולה בצפון, בית הפועלים בדרום, וגלוסקין במערב. המתחם כולל שלושה מגרשים שבהם אמורות להיבנות 246 דירות. בתוכנית מתאר שפורסמה ב־2013 העניקה הוועדה המקומית זכויות יתר לחלק מבעלי הזכויות, כדי שהפינוי־בינוי יהיה כדאי להם, על חשבון בעלי זכויות אחרים.
בעלי נכסים שניטלו מהן זכויות לטובת שכניהם הגישו ערר לוועדה המחוזית, באמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק ושניאור אופן ממשרד כהן וילצ'יק ושות', וזו ביטלה את החלטת הוועדה המקומית. בעקבות זאת הוועדה המקומית עתרה לבית המשפט, וזה כאמור דחה את העתירה.
1 צפייה בגלריה
רחוב טלר רחובות
רחוב טלר רחובות
רחובות
(צילום: ברדוגו גרופ)
בית המשפט קבע כי ההחלטה להפלות לטובה בעלי זכויות על חשבון השכנים שלהם נעשתה באופן בררני, תוך החלה של אמות מידה לא שוויוניות, ובכך לקתה בחוסר סבירות קיצוני. עוד נקבע כי על הוועדה המקומית לשקול אפשרויות שונות לקידום התוכנית, ובהן יישום התוכנית במתכונתה באופן שוויוני או הגשת תוכנית מתוקנת להפקדה בוועדה המחוזית.