סגור

המוסדיים יעניקו לברקת הלוואה של 1.7 מיליארד שקל, למימון ליווי פרויקט כיכר המדינה

חברת המימון בתחום הנדל"ן תקבל את ההלוואה מכלל ביטוח ומגדל - ברקת תעניק לבעלי הזכויות בפרויקט אשראי בהיקף של 2.05 מיליארד שקל ולדבריה כבר חתמה הסכמים עם רובם

ברקת תקבל הלוואה של כ-1.7 מיליארד שקל מחברות הביטוח, מגדל וכלל, לטובת מימון פרויקט הבנייה בכיכר המדינה. חברת האשראי החוץ בנקאי המתמחה במימון פעילות נדל"ן, תעניק לפרויקט עצמו אשראי בסכום כולל של 2.05 מיליארד שקל.


התקציב המוערך של הפרוייקט (כולל הקרקע) עומד על 4.3 מיליארד שקל. ע"פ דוח חברת ברקת לשנת 2021, העמדת המימון (שכפופה לתנאים מתלים) תושלם העסקה עם בעלי הזכויות. לפי חברת ברקת, עד כה נערכו הסכמי התקשרות עם רוב בעלי הזכויות, שמספרם הכולל עומד על 250.
מועד פירעון קרן ההלוואה והריבית לבעלי הזכויות מול ברקת יהיה שנה מקבלת אישור האכלוס, או 64 חודשים מהעמדת הפעימה השניה של ההלוואה. לאחרונה הסתיים שלב הדיפון וחפירת היסודות לפרוייקט, היתר הבנייה אמור להתקבל בקרוב. כך גם אמור להיחתם הסכם ההתקשרות עם חברות הבנייה אלקטרה ואשטרום.
1 צפייה בגלריה
עדי גזית מבעלי השליטה בברקת קפיטל
עדי גזית מבעלי השליטה בברקת קפיטל
עדי גזית מבעלי השליטה בברקת על רקע הקרקע בכיכר המדינה
(צילום: גדי סיירה)

במסגרת הפרויקט, שמשתרע על שטח של כ-77 דונם, יוקמו 3 מגדלים בני כ-40 קומות ובהם 450 דירות. בפרוייקט יהיו גם חניון תת קרקעי לשימוש אישי (906 מקומות חניה). וחניון ציבורי בבעלות פרטית (720 מקומות חניה), ופארק גדול. התכנון הוא של משרד האדריכלים יסקי מור סיון.
ברקת קפיטל ההפכה ב-2021 לחברה ציבורית, לאחר שגייסה כ-60 מיליון שקל ונרשמה למסחר בבורסה בת"א. החברה, שנמצאת בשליטת רוני בירם, גיל דויטש ועדי גזית, נסחרת לפי שווי שוק של כ-145 מיליון שקל.