סגור

בלעדי לכלכליסט
בעלי הקרקע בכיכר המדינה יבחרו החודש את הקבלן המבצע

לכלכליסט נודע כי 6 חברות הביצוע הגדולות בישראל מתחרות על הפרויקט, שעלותו מוערכת ב־1.4 מיליארד שקל: תדהר, דניה סיבוס, סולל בונה, אשטרום, אלקטרה וסיוון ביצוע. את המימון לפרויקט יעמידו ברקת וכלל ביטוח

בעלי הקרקע בכיכר המדינה בתל אביב יבחרו בסוף החודש את הקבלן המבצע שיקים את שלושת המגדלים, זאת שנתיים וחצי אחרי שניתן היתר לחפירה ודיפון לפרויקט.
לכלכליסט נודע כי שש חברות הביצוע הגדולות בישראל מתחרות על הפרויקט, שעלותו מוערכת ב־1.4 מיליארד שקל: תדהר, דניה סיבוס, סולל בונה, אשטרום, אלקטרה וסיוון ביצוע מקבוצת צמח המרמן. את המימון לפרויקט יעמידו קרן ברקת בבעלות גיל דויטש, רוני בירם ועדי גזית, ובשותפות כלל ביטוח.
1 צפייה בגלריה
עבודות פיתוח כיכר המדינה תל אביב
עבודות פיתוח כיכר המדינה תל אביב
עבודות פיתוח בכיכר המדינה בתל אביב
(צילום: אוראל כהן)
באוקטובר 2017 אישרה הוועדה המחוזית תל אביב את תוכנית הבנייה בכיכר המדינה, המתגלגת עשרות שנים במוסדות התכנון ונחשבת לאחת מעתודות הקרקע היקרות בארץ. הפרויקט כולל שלושה מגדלים בני 40 קומות כל אחד ו־450 דירות בסך הכל. בנוסף יקום על הקרקע בניין בן 10 קומות אשר ישמש לצורכי ציבור. הבעלות בקרקע מחולקת בין 240 בעלי מגרשים פרטיים, המתחלקים ביניהם בזכויות הבנייה, וגם עיריית תל אביב מחזיקה בחלק מהשטח.
בשנים האחרונות, בעקבות התחלת העבודות בכיכר והוודאות המתגברת בפרויקט, ניתן לראות בדיווחי רשות המסים יותר ויותר עסקאות לרכישת דירות "על הנייר" בכיכר הוותיקה. בשנה שעברה דווח על שש עסקאות, מרכישה של 70 מ"ר ב־4.34 מיליון שקל ועד עסקה לרכישת 390 מ"ר ב־26 מיליון שקל. לפני שנתיים פורסם כי הזמר עומר אדם רכש זכות לדירה של 200 מ"ר ב־15 מיליון שקל.