סגור

תוכנית "המגדל המשושה" במרכז ירושלים אושרה בוועדה המחוזית

התוכנית, שנקראת גם "מתחם פזגז", מציגה שילוב חדש יחסית לעיר ירושלים של עירוב שימושים במגדל בן 30 קומות וזאת בזכות מיקומו על ציר הרכבת הקלה; בין השימושים: 250 דירות להשכרה, גני ילדים, ספרייה לנוער, משרדים ומסחר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה לאשר את תוכנית "מתחם פזגז", הממוקם במרכז העיר בין הרחובות המלך ג'ורג', הלל ומבוא התמיד.
על פי התוכנית, יוקם על שטח של כ-3 דונם, ששימש בעבר את חברת פזגז, מגדל בצורת משושה, בן 30 קומות, שישלב 250 יחידות דיור להשכרה בקומות העליונות, ותעסוקה ומסחר בקומות התחתונות. בסך הכל מדובר בכ-8,000 מ"ר לתעסוקה ומסחר, ו-1,800 מ"ר של שימושים ציבוריים לגני ילדים, טיפת חלב, ספרייה לנוער ושימושי קהילה ותרבות אחרים.
2 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט מתחם פזגז ב ירושלים
הדמיית פרויקט מתחם פזגז ב ירושלים
הדמיית פרויקט מתחם פזגז בירושלים
(צילום: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מדובר באחת התוכניות הבולטות אשר מקדמות את מדיניות המחוז לעידוד מימוש התוכניות לאורך צירי הרכבת הקלה, היות שהמתחם צמוד לקו הכחול. כיום המתחם מאופיין כ"חצר אחורית" שאינה מפותחת ומשמשת בעיקר לחניה וקיים בו מבנה משרדים אשר שימש בעבר את חברת פזגז ומיועד להריסה.
מעבר למגדל, התוכנית צפויה לשפר את המרחב הציבורי בתחומה ותייצר קישור לצירי הליכה סביב המתחם ולכיוון בית הספר לאדריכלות בצלאל, מתחם בתי הספר לאמנות, לגן העצמאות ולרחוב הלל. הקישור יתבצע על ידי יצירת חיבור חדש ונגיש בין רחוב המלך ג'ורג' למתחם הפנימי, ועל ידי הורדת החניות העיליות לחניון תת-קרקעי, כך שהמתחם שעוטף את המגדל ישמש ככיכר עירונית ויקל את הגישה למוסדות הציבוריים ולמסחר. תקן החניה במתחם נחשב לנמוך במיוחד ועומד על 215 חניות לכלל השימושים.
2 צפייה בגלריה
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים
שירה תלמי באבאי מתכננת מחוז ירושלים
שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים
(צילום: פיי-קוב-פריד אדריכלים)
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי, אמרה בעקבות אישור התוכנית, כי היא "תתרום באופן משמעותי להתחדשות מרכז העיר ירושלים ולמתחם עצמו. כמו כן, התוכנית מציעה אפיק פיתוח חדשני למרקם ההיסטורי בעיר על ידי שילוב בנייה חדשה אינטנסיבית ומרובת שימושים תוך השתלבות במרקם ההיסטורי הקיים וחידושו. כל זאת, בהסתמך על רשת ההסעה ההמונית בירושלים המחברת את מרכז העיר לשאר השכונות ומפחיתה את הצורך בהסתמכות על התחבורה הפרטית".
התוכנית היא ביוזמת חברת מרומי כנען וחברת סברגית אחזקות, ונערכה על ידי אדריכל איאן באדר ממשרד האדריכלים הבינלאומי פיי-קוב-פריד אדריכלים.