סגור

פרסום ראשון
חן ואיתי גינדי ורמי שבירו ישלמו 469 מיליון שקל עבור 4.7 דונם בגוש הגדול

תוכנית הבנייה מאפשרת לבנות במגרש לכל היותר כ-120 דירות. מכאן ששווי קרקע ליחידה האמיר לסכום חסר תקדים של כ-3.3 מיליון שקל (ללא מע"מ), במחיר כזה דירה בנויה תימכר ב-6 מיליון שקל ואף יותר מכך

רמי שבירו וחן ואיתי גינדי הם הזוכים במכרז לרכישת מגרש של 4.7 דונם בגוש הגדול, בחלק המערבי של רחוב איינשטיין בסמוך לחורבות שדה דב. הזוכים ישלמו 469 מיליון שקל (כולל מע"מ) בעוד שתוכנית הבנייה התקפה מאפשרות לבנות במגרש לכל היותר כ-120 דירות. מכאן ששווי קרקע ליחידת מגורים האמיר לסכום חסר תקדים של כ-3.3 מיליון שקל (ללא מע"מ), במחיר כזה דירה בנויה תימכר ב-6 מיליון שקל ואף יותר מכך. הערכה בשוק היא כי ההצעה גבוהה בהרבה ממחיר השוק כעת, משום שהיא מבוססת על ההנחה של הזוכים כי הם יוכלו לקדם תוכנית שתשביח את המגרש ותאפשר לבנות עליו כמות גדולה בהרבה של דירות.
הליך ההתמחרות שנערך היום במשרדו של כונס הכנסים של המגרש עו"ד ד"ר שלמה נס ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות', הוא השלב השני והסופי בהליך מכרזי לפירוק שיתוף במגרש שבו 280 בעלי זכויות. לשלב הזה העפילו יחד עם הזוכות עוד 5 חברות - שפיר הנדסה; נתנאל גרופ שותפות של סלע בינוי וקבוצת בראל; לי קאר הרצליה של בנימין זיגדון; ושותפות נוספת של עץ השקד נדל"ן ונווה שוסטר. מתמודדות אלה עלו לשלב הסופי לאחר שהסכימו לרף ההתחלתי שנקבע בסך 285 מיליון שקל (ללא מע"מ).
2 צפייה בגלריה
מתחם שדה דב תל אביב
מתחם שדה דב תל אביב
מתחם שדה דב
(צילום: עופר צור)
בבוקר עוד התפתחה דרמה קטנה כאשר קבוצת גשם החזקות ביקשה להצטרף להליך ההתמחרות והגישה הצעה ראשונית בסך 313 מיליון שקל. בית המשפט דחה את בקשתו של ד"ר נס לצרף אותם להליך אך בהסכמת כל המתמודדים נקבע כי הצעת המחיר של החברה תהפוך למחיר המינימום החדש. רף שכאמור נחצה בקלות. בחודשים הקרובים רשות מקרקעי ישראל צפויה לקיים מכרז ראשון למגרשים שבהם אפשרות לבניית כ- 2,000 דירות על חורבות שדה דב, אם המכרז שנסגר היום הוא קדימון למה שצפוי להתחולל אז, הרי שהמדינה צפויה לגרוף מליארדים.
2 צפייה בגלריה
ד"ר שלמה נס דן אנד ברדסטריט
ד"ר שלמה נס דן אנד ברדסטריט
ד"ר שלמה נס
(צילום: סיגל סבן)
עו"ד עמי בן-יעקב, המייצג את הקבוצה הגדולה מבין בעלי הזכויות בקרקע, מסר: "אנחנו מברכים את עוה"ד נס וצוות משרדו שפעלו במקצועיות רבה, וניהלו את ההתמחרות על הצד הטוב ביותר. התמורה שהושגה היום משקפת ומפצה, עד כמה שניתן, על עשרות השנים של המתנה למימוש זכויות הבעלים בקרקע. נמשיך בשיתוף הפעולה הפורה עם כונס הנכסים, להמשך טיפול באינטרסים של בעלי הזכויות, המיוצגים על ידי משרדנו, ולהשלמת הליך הפירוק".
לדברי ד"ר שלמה נס ממשרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, גרוס ושות', "היה תהליך התמחרות ארוך ומורכב מאוד, אבל בשורה התחתונה – העבודה המאומצת היתה שווה את התוצאה. אנחנו מרגישים סיפוק גדול שהצלחנו להביא לבעלי הזכויות בנכס מחיר יוצא דופן, מחיר הגבוה בכ-64% מהערכת השמאות".